י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע המו"מ עם הליכוד

ח"כ אשר מתחייב: "נדרוש כי בכל עיר המדינה תבנה שכונה חרדית"

בצל המשא ומתן עם הליכוד להרכבת הקואליציה וברקע המשבר החריף בדיור עבור המגזר החרדי והדרישה הציבורית לטיפול בנושא שהוזנח, ח"כ יעקב אשר מתחייב כי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים תוצג הדרישה כי בכל בנייה שתאשר הממשלה יבנו גם שכונה חרדית • צפו בוידאו

ח"כ אשר מתחייב: "נדרוש כי בכל עיר המדינה תבנה שכונה חרדית"
יחידות דיור בבנייה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל דרישת יהדות התורה לקבל את תיק השיכון ובזמן שמשבר הדיור בציבור החרדי מתרחב ונהיה קשה עוד יותר, חה"כ יעקב אשר שעסק בעניין הדיור רבות משחרר התחייבויות בכנס דיור על פתרונות אפשריים.

ח"כ אשר הבהיר תחילה כי, "אנחנו צריכים את התיק (התכנון) עצמו כדי לטפל בדברים כי פה בצורת השלטון מי שמחזיק באותו משרד יש לו את הכוח לטפל בדברים האלה ולבנות את סדרי העדיפויות והם הנושאים שאנחנו מבקשים להכניס בתוך ההסכמים כדי שנוכל לתת פיתרון לציבור החרדי".

"זה לא סוד שבארבע השנים האחרונות השר כחלון והממשלה טיפלו רבות בנושא הדיור מה שלא עשו הרבה מאוד שנים - יש היום בהלכי התכנון של המדינה כחצי מיליון דירות בתכנון אבל לדאבונינו באיזורים החרדים אין פתרונות", ציין אשר שהוסיף כי, "יש פתרון באלעד שמתקדם אבל זה אפילו לא טיפה בים לצרכים שלנו".

"והסיבה שזה קורה, זה בגלל שראש מטה הדיור אמר לי שהם עושים את זה לכולם, הבנתי אז את מה שהוא מבין. יש להם חוסר הבנה שלתכנן שכונה חרדית צריך לתכנן מראש".

חה"כ יעקב אשר אמר לנוכחים בכינוס כי, "אנחנו דורשים כמה דרישות שנעמוד עליהם עד כדי התחייבות למרות שהעלנו את זה פעם קודמת ושינו את המילה 'חובה' ל'הקמת וועדה' או 'מאמץ'. בכל עיר שהמדינה בונה בכל צורה תהיה שכונה חרדית שתתוכנן לצביון חרדי ואנחנו מתנים שהיא תהיה מינמון 2500 יחידות דיור שנוכל לחיות בפני עצמינו".

שכונה חרדית יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד