י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שש שנים אחרי המהפך

קרב השליטה ביתד נאמן: המכתב של הגרי"ג שמסעיר את הליטאים

קרבות בבטאון הליטאי: אחרי גיליון ה-10,0000 - ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מפרסם הבוקר מכתב ב'יתד נאמן' במענה לפניית הנגיד והמו"ל שמעון גליק: "מערכת העיתון היא בפיקוחו של הגר"נ זוכובסקי וגם איתי הם מתייעצים באופן קבוע" • וגם: זו הכתובת להשמיע ביקורת וטענות

קרב השליטה ביתד נאמן: המכתב של הגרי"ג שמסעיר את הליטאים
הגרי"ג אדלשטיין בביקור אצל שר התורה צילום: שוקי לרר

שש שנים מאז המהפך בעיתון הליטאי 'יתד נאמן', ושנה וחצי מהסתלקותו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, נדמה שהסכסוך בדגל התורה ועל השליטה ביתד נאמן מגיע לשיאים חדשים.

חלופת מכתבים שמפרסם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והמו"ל - איש העסקים מארה"ב שמעון גליק מלמדת על עוצמת חילוקי הדעות על רקע הטענות כי העיתון שוב איננו נשמע כבעבר לגדולי ישראל וכפי שפורסם בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

'יתד' שחוגג בימים אלו את הופעת גיליון העשרת אלפים עבר לפני כשש שנים מהפך דרמטי, עת הורה מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל להדיח את העורך המיתולוגי נתי גרוסמן וההנהלה שלא סרה למרותו בשעתו ופתחה את עיתון 'הפלס' של הפלג הירושלמי.

לאחרונה וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' החלו להישמע טענות שונות על כך שעיתון הבית הליטאי אינו כפוף וממושמע להוראותיו של שר התורה הגר״ח קנייבסקי ואף פוגע בחלק מחברי הכנסת כשהוא מתעלם מהודעותיהם לעיתונות.

מי שהובילו את המהלך המשמעותי היו מקורבו - מרדכי קרליץ שכיהן בעבר כראש עיריית בני ברק, וכיום עומד בראשות קרן ההסעות של עולם הקירוב, וכן מחזיק עולם התורה - הנגיד האמריקני שמעון גליק שאף בפועל משמש כבעלי העיתון באופן חוקי.

גליק שאף זכה לארח בביתו את מרן הגראי"ל בארה"ב, נחשב לאחד מגדולי תומכי עולם התורה. הוא בולט בייחודיות התרומה לאחזקה השוטפת של אברכי הכוללים והישיבות, תוך שהוא נועץ כל העת עם כל גדולי ישראל בארץ ונענה לבקשותיהם.

לאור הטענות פנה בימים אלו גליק במכתב אל ראש הישיבה הגרי״ג אדלשטיין בו הוא פורס את קבלת השליחות ממרן הרב שטיינמן זצ"ל ומבקש לוודא שגם כיום הכל נעשה על פי דעת תורה ובהכוונה מליאה.

הגרי"ג אדלשטיין עונה לו בכתב ידו כי מערכת העיתון נמצאת בפיקוח מתמיד של הוועדה הרוחנית בראשות הגאון רבי זוכובסקי ואף עמו מתייעצים באופן קבוע. בתשובתו אף הוסיף וכתב, שבמידה וישנם טענות יש לפנות אל הגר"נ זוכובסקי ור' מרדכי קרליץ שיבררו את הדברים.

יצויין כי המכתב חושף את חילוקי הדעות הקשים בתוככי תנועת דגל התורה ואת קרב השליטה על העיתון הרשמי כאשר גם הבוקר ניתן לראות את כוחו של ראש הישיבה הגרי״ג אדלשטיין שמפרסם מכתב לא שגרתי מעל גבי העיתון, מה שמביא את המתח לשיאים חדשים.

כזכור, מי שנתן את הגיבוי לפני שש שנים למהפך ביתד האמן היה שר התורה הגר״ח קנייבסקי, שמכתבו על מנהיגותו של מרן הגראי״ל שטיינמן פורסם בעמודו הראשי של העיתון הליטאי, כשמנגד נפסל לפרסום מכתבי של הגר״ש אוירבך שסמך את ידיו על העורך דאז נתי גרוסמן וטען כי אין לשנות כלום בעיתון.

מאז הסתלקותו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, מי שמשמש כסמכות הרוחנית העליונה שמנחה את העיתון ואת רבני הוועדה הרוחנית הינו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, אליו פנה בימים אלו גליק במכתב בו הוא פורס את קבלת השליחות ממרן הרב שטיינמן זצ"ל ומבקש לוודא שגם כיום הכל נעשה על פי דעת תורה ובהכוונה מליאה.

הגרי"ג אדלשטיין עונה לו בכתב ידו כי מערכת העיתון נמצאת בפיקוח מתמיד של הוועדה הרוחנית בראשות הגאון רבי זוכובסקי ואף עמו מתייעצים באופן קבוע. בתשובתו אף הוסיף וכתב, שבמידה וישנם טענות יש לפנות אל הגר"נ זוכובסקי ור' מרדכי קרליץ שיבררו את הדברים.

לאור בקשתו המפורשת במכתבו של שמעון גליק, מתפרסם הבוקר המכתב המלא והתשובה הכתובה שניתנה מאת הגרי"ג בעמוד הראשון של יתד נאמן.

יתד נאמן שמעון גליק הגרי''ג אדלשטיין מהפך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד