י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב שלמה בניזרי, תתנצל • טור אישי

כל אירוע שבו הרב שלמה בניזרי יישב ליד ראשי תנועת ש"ס בטרם חזר בו מדבריו נגד השבוי לשעבר גלעד שליט, יהווה פגיעה של ש"ס במשפחת שליט

פגע. שלמה בניזרי. צילום: יעקב כהן
פגע. שלמה בניזרי. צילום: יעקב כהן



עד הרגע שבו פסע השר לשעבר, הרב שלמה בניזרי, בשער בית האסורים לעבר העולם החופשי, היה בכוונתי לקרוא קריאה גלויה ליו"ר ש"ס, השר אלי ישי, ולומר לו כי חובתו להשיב את הרב בניזרי באופן מיידי לפעילות ציבורית ופוליטית במגבלות החוק, ולבחון את תגובותיהם של אבירי "שלטון החופרים", כפי שהגדיר אותם.

שהרי הרב בניזרי יכול להיות עמוד התווך של פעילות השטח של ש"ס. עם זאת, האמירה שלו בשערי הכלא בנוגע לגלעד שליט מחקה את כל תיאור הזכות שתיארתי לעיל.

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, נלחם בעוצמה בשנים האחרונות כדי להרחיק את כל פעילי ש"ס - החל בחברי מועצה וכלה בחברי ממשלה - מכל אבק של פלילים.

ישי נוהג לומר בכל כינוס של פעילי ש"ס: "מה שמותר לכולם, אסור לכם. אתם צריכים להתנהל כאילו אתם תחת חקירה". ישי ניסה (והצליח) להרחיק את ש"ס בהנהגתו לא רק מהתחום הפלילי, אלא גם מהתחום הבעייתי של הנורמות המוסריות והציבוריות הקלוקלות.

הרב שלמה בניזרי כמעט מחק בהתבטאות אחת עמל של שנים, ולכן עליו להתנצל. אלי ישי צריך להראות לציבור כי מי שמבקש לרמוס ערכים, מקומו לא בהנהגה הציבורית, הפוליטית או התורנית של ש"ס.

על בניזרי להרחיק את עצמו מכל מיקרופון ציבורי

חשוב להבין: הרב שלמה בניזרי היה המסבירן של ש"ס. האיש שנחשב שולט ברזי המדיה. האיש שנשלח לתקשורת כשדברי הרב יוסף לא הובהרו כהלכה. על רקע רמת המודעות הוורבלית שלו - והעובדה שידע כי התבטאותו לא תשאיר אף אחד אדיש ותזכה לכותרות - דבריו חמורים פי כמה והתנצלותו נדרשת.

אגב, אמשיך לכנותו הרב שלמה בניזרי ולא סתם שלמה, כי הוא איש תורה ואני יודע שבכוחה של תורה שיקם רבים שבאו להיוועץ בו, גם ממקום שבתו בכלא. על רקע היותו איש תורה, חובתו ל"מודה ועוזב - ירוחם".

כל אירוע (ורבים כאלה מתוכננים לו) שבו יישב הרב שלמה בניזרי ליד ראשי ש"ס - ברמה הארצית וברמה המקומית - בטרם חזר בו מדבריו נגד גלעד

שליט והביע התנצלות מפורשת, יהווה פגיעה של תנועת ש"ס, על כל ראשיה, במשפחת שליט. אדגיש שוב ואומר כי מעטים חברי הכנסת והשרים שפעלו ותמכו בשחרור גלעד כמו חברי ש"ס, והם האחרונים שבכוונתם לפגוע בו או בבני משפחתו - אבל הם עדיין מחזיקים באחריות ציבורית.

ולך, הרב בניזרי, אני משיא שתי עצות: העצה האחת - הרחק עצמך באופן מיידי מכל מיקרופון או מכל הופעה בכל תחנת רדיו, ובכלל זה גם התחנות החרדיות. הטמבלביזיה של היום שונה בתכלית מהטמבלביזיה של פעם, וחבל שתצטרך להתמודד עם שערוריות נוספות. והעצה השנייה - בשקט, הרם טלפון לנועם שליט או אפילו לגלעד עצמו והתנצל בפניהם, אחרת זהו כתם בל יימחה

הכותב שימש בעבר כדובר תנועת ש"ס וכיועץ התקשורת של יו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי

שלמה בניזרי רועי לחמנוביץ ש''ס גלעד שליט אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד