י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"התנהלות רשלנית" • פרסום ראשון

אירוע האירוויזיון: חשש לחילולי שבת המוניים; השר במכתב בהול

פרסום ראשון: לקראת כינוס הוועדה המיוחדת למתן היתרי עבודה בשבת באירוע האירוויזיון, פנה השר לשירותי דת במכתב בהול לשר העבודה בדרישה להבהרות בתוך 24 שעות. באם לא, ידרוש את דחיית כינוס הוועדה • 'בחדרי חרדים' עם רשימת הדרישות הבהולה ששיגר השר וקנין

אירוע האירוויזיון: חשש לחילולי שבת המוניים; השר במכתב בהול
ח"כ וקנין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

פרסום ראשון: לקראת כינוס הוועדה המיוחדת העוסקת במתן היתרים לעבודות בשבת בשל אירוע האירוויזיון שצפוי להתקיים בחודש הבא בתל אביב - השר לשירותי דת יצחק וקנין מצביע על שורת כשלים במתן ההיתר ומבקש הבהרות דחופות קודם כינוס הוועדה.

במכתב ששיגר הבוקר (שישי) לשר העבודה השר חיים כץ ולראש הממשלה העומד בראשות הוועדה המיוחדת, הוא מציג שורה של שאלות ומבקש הבהרות בסוגיה - תוך בקשה לקבל תשובה בפרק זמן בו ניתן ללמוד את הנושא ואף לדחות את כינוס הוועדה עד שילמד את הסוגיה על בורייה.

בין התהיות מבקש וקנין לקבל הבהרות לאור העובדה ש"דבר קיומו של האירוויזיון בישראל והידיעה כי קיומם עלול להצריך היערכות בשבת, ידוע מזה כשנה. מדוע אפוא מוגשת הבקשה למתן היתר כללי בדקה התשעים, תוך דחיקת הוועדה לסד זמנים שאינו מאפשר בחינת הנושא לעומק?".

כמו כן, מוסיף וקנין, "באירוויזיון 1999 לא התבקש מאת הוועדה מתן היתר דומה, וכך גם לא במירוץ ג'ירו דה ישראל שנערך אשתקד. מה השוני בין אירועים אלה לאירוע הנוכחי".

כאמור, במכתב מפורטות תהיות רבות בנושאים דתיים אותם מפרט וקנין בפנייתו, כאשר בין היתר מופיעה גם בקשתו של השר ווקנין לקבל לידו את פרוטוקולי הישיבות שעסקו בנושא האירוויזיון וחילולי השבת הנלווים לאירוע.

ווקנין אף מעלה בפניותיו בעיה משפטית שעלולה לדחות את הנושא, שכן מדובר בממשלת מעבר; הוא מציין כי יועמ"ש משרד העבודה השיב רק לחלק מהבעיות המשפטיות, וזאת "מבלי להתייחס לתקדים שיכול ויאומץ במקרים אחרים, ולמרות זאת קובע כי אין מניעה משפטית בהגשת ההצעה האמורה".

השר לשירותי דת חותם את מכתבו כשהוא נוזף במשרד העבודה ומציין כי, "העובדה שניתן היה להגיש את הבקשה כבר לפני כמה חודשים, וגרירת הרגליים בעניין - אינה נימוק להגדרת הבקשה כדחופה". הוא מוסיף כי נושא זה "מצוי בליבת המחלוקת ונוגע בעצב הרגיש ביותר של הציבור הדתי בישראל".

עוד טוען וקנין כי לא היה מספיק זמן לפרסם את כינוס הוועדה, "ניתן למשך הזמן הקצר מאוד שמתאפשר להערות הציבור, לא צוינה העובדה שבמקום להגיש את ההצעה להחלטה מבעוד מועד בפרקי הזמן המקובלים - נקט המשרד סחבת והגיש את הבקשה ברגע האחרון, מדוע לדעת המשרד על הוועדה להסכים להתנהלות כזו הנובעת מרשלנות".

כאמור, וקנין דורש לקבל את ההבהרות המבוקשות בפרק זמן סביר של לפחות 24 שעות לפני ישיבת ועדת השרים, "באופן שיהיה סיפק בידי ללמוד את תשובתכם. ככל שמתעורר עיכוב, אבקש לדחות את מועד הישיבה".

יצחק וקנין שירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד