ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

עידן פוטין: תשואה של 950% תוך 12 שנים בבורסה הרוסית

המניות הרוסיות נחשבות לזולות ביותר מבין 21 מדדים בשווקים המתעוררים • מתחילת השנה הניב מדד Micex במוסקווה תשואה של 16%, גבוהה יותר מבורסות שנחאי ומומבאי

  • י"ב אדר התשע"ב
פוטין
פוטין

ערב היבחרו של ולדימיר פוטין לכהונה שלישית כנשיא, רשמו המניות בבורסה של מוסקווה שיא של שבעה חודשים, ולא במקרה. מאז עלה פוטין לשלטון בתחילת 2000, הניבו המניות הרוסיות למשקיעים תשואה פנטסטית של 950% - פי שמונה ממדד MSCI לשווקים המתעוררים, שרשמו בעשור האחרון שיעורי צמיחה מרשימים ונחשבו ליעדי השקעה אטרקטיביים במיוחד.

למרות הביקורת הציבורית הנוקבת שפרצה בחודשים האחרונים נגד שלטונו של פוטין, ההערכות הן כי מדד ה-RTS בבורסת מוסקווה ימשיך לעלות בשנה הקרובה. אם ממשלתו של פוטין תפעל לייצר "רפורמה רדיקלית" בכלכלה על מנת להגביר את התחרותיות במשק, כמו הסרת הפריבלגיות לחברות מועדפות והקטנת התלות של הכלכלה הרוסית בנפט. הבורסה, שעומדת כעת על 1,647 נקודות, עשויה לזנק עד 2,500 נקודות בסוף 2012, סבור האסטרטג הראשי של סיטיגרופ במוסקווה, קינגסמיל בונד.

"העדר שקיפות פוליטית ופיננסית" הופכות את המניות בבורסת מוסקווה לזולות ביותר מבין 21 שווקים מתעוררים, לפי נתוני סקר שערך בלומברג. לשם השוואה, המניות הרוסיות זולות ממדד BUX ההונגרי ומדד XU100 הטורקי פי 9.5 (!). ועדיין, מדד Micex הרוסי הניב מתחילת השנה תשואה של 16% - השיעור הגבוה באירופה, ועדיף על בורסות שנחאי ומומבאי, שהניבו תשואה של 12% ו-14% בהתאמה.

ניצחונו של פוטין והמשך ביסוס שלטונו המבוצר הוא בשורה חיובית במיוחד למניות שבעליהן נחשבים מקורבים לקרמלין, וכן לחברות שירותים בתחום התקשורת והמדיה, שהממשלה צפויה לתמוך בהעלאת ההתעריפים שלהן. וגם, כמובן למפיקת הגז הטבעי הגדולה בעולם גזפרום. החברה הגדולה ברוסיה ויקירת הקרמלין תרוויח גם היא מממשלה יציבה בראשותו של פוטין, שתהפוך אותה לעוגן של הכלכלה הרוסית בחסות השלטון.

מניית גזפרום, שנחשבת "אחת הזולות בעולם כולו", לפי סוכנות הדירוג S&P , רשמה ביום שני את רמתה הגבוהה מאז תחילת אוגוסט 2011, לאחר שעלתה ב-1.1%. על פי הערכות הסוכנות, ההכנסות העצומות של ענקית האנרגיה, שתרמו בשנה החולפת כמעט מחצית מהכנסות הממשלה, עשויות לממן את הבטחות הבחירות של פוטין, ולהשקיט, לפחות לפי שעה, את קולות הביקורת.
פוטין רוסיה מניות בורסה עליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד