י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
24 שעות לתחילת יום הקרב

צה"ל: "נערכים לכמה ימים של הסלמה בדרום"

צה"ל החליט להקפיץ את חטיבה 7 לאוגדת עזה. דובר צה"ל מנליס: "נערכים לכמה ימים של הסלמה. בצה"ל אין עיסוק בהפסקת אש" • לדבריו: "הפקודות שניתנו הן להמשך תקיפות וצבירת סד"כ"

צה"ל: "נערכים לכמה ימים של הסלמה בדרום"
מחבלי חמאס לפני שיגור טילים צילום: Abed Khatib/Flash90

מאז בוקר שבת בשעה 10:00 אז החל סבב הלחימה הנוכחי, שוגרו כ-450 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, בעיקר משותף של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, עם זאת קיימם גם ירי של ארגונים סוררים. למעלה מ-150 רקטות ששוגרו לעבר איזורים מיושבים, יירוטו על ידי כיפת ברזל. למעלה מ-70 אחוז מהירי לעבר שטחים פתוחים.

דובר צה"ל רונן מנליס הביע צער על מותו של משה אגדי בן 58, אב לארבעה שנהרג באשקלון כתוצאה מפגיעת רקטה בחצר של בית ואמר כי השיטה להצלת חיים מירי מורכבת מאוד, שכבה ראשונה כיפת ברזל, שנייה כיפת ההתרעה, שלישית התגוננות (הנחיות פיקוד העורף).

במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף למעלה מ-220 יעדי טרור. "במהלך הלילה ביצענו שתי תקיפות חוליות ועוד אחת עכשיו, במהלך הלילה 3 הרוגים שלהם מתקיפות אלו" אמר דובר צה"ל רונן מנליס, וציין כי מתחילת התקיפות 8 הרוגים שלהם. "אתמול נהרגו אמא והתינוקת, אני אומר עכשיו רשמית: נהרגו מהפעלת אמל"ח של חמאס ולא מהאש שלנו".

מנליס פירט על התקיפות מעבר לחוליות משגרי רקטות ואמר כי בוצעו תקיפות נדל"ן של תשתיות טרור. תקיפות תת קרקעיות, "מנהרה של הג'יהאד האסלאמי שעקבנו אחריה מתחילת בנייתה והאתר ייצור אמצעי לחימה".

"תקפנו מטרות איכות", ממשיך מנליס, "מחסני אמצעי לחימה בתוך בתי פעילים, לא פשוט ליצור מטרה כזאת בגלל ההפללה המאתגרת. נמשיך עם התקיפות הללו מכלל הסוגים במהלך היום וגם בשעה זאת, תקיפות קרקעיות ושל כלי טיס של חיל האוויר".

הסלמה בדרום צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד