י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דיווח מתעדכן

650 טילים; מעל מאה פצועים וארבעה הרוגים

ירי הרקטות לעבר ישובי הדרום נמשך לאורך כל היום: מטח כבד בשעות הערב, אברך חרדי נהרג באשדוד • עד כה נקלטו כ-135 פצועים בבית החולים ברזילי: 60 במצב קל, 62 חרדה, 3 במצב בינוני, 2 במצב קשה ו-4 הרוגים • צה"ל תוקף ברצועה • דיווחים על שיחות לקראת הפסקת אש

650 טילים; מעל מאה פצועים וארבעה הרוגים
פגיעה ישירה צילום: פלאש 90

עם רדת החשיכה נרשם מטח ירי כבד לעבר ישובים בדרום ובשפלה ואף ישנם מספר פגיעות ישירות וכתוצאה מכך בני אדם שנפצעו, בהם צעיר חרדי תושב אשדוד שנפצע באורח אנוש.

'בחדרי חרדים' מגיש עדכונים שוטפים על המתרחש בכל הזירות:

21.45: ההרוג מפגיעת טיל הקורנט: משה פדר, זוגתו היא אלמנת טייס אסון המסוקים.

20.45: שר הכלכלה והתעשייה וחבר הקבינט הבטחוני אלי כהן: "סיימנו את הדיון בקבינט עם החלטה ברורה: כללי המשחק השתנו. אנו נערכים למערכה מול החמאס והג'יהאד ולגביית מחיר מהם שלא הכירו עד היום. ראשי הנחש בעזה כבר משלמים מחיר ועוד ישלמו מחיר כבד על ההתגרות המיותרת והפגיעה באזרחינו. אני שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים ומחזק את כוחות הביטחון ואת תושבי הדרום היקרים".

20.15: נקבע מותו של הצעיר החרדי שנפצע מפגיעה ישירה באשדוד.

20.07: עדכון נפגעים מירי הרקטות מהשעה 19:00: חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח אסותא באשדוד גבר כבן 23 במצב קשה עם פגיעות מרסיסים בחזה ו-3 קל, בהם 2 גברים כבני 60 וגבר כבן 41 עם פגיעות רסיסים בגפיים. בנוסף טופלו ופונו לבי"ח 4 נפגעי חרדה. סה"כ טופלו באירועי הירי באשדוד 8 נפגעים.

20.05: מאז תחילת ההסלמה באזור פונו לביה״ח סורוקה 70 נפגעים. אחד מהם במצב קשה, בעקבות נפילה מגובה בעת אזעקה, מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מונשם ומורדם.
פועל תאילנדי במצב בינוני, הועבר לחדר ניתוח. 31 במצב קל ו-36 נפגעי חרדה. מצבו של הקצין שפונה לביה״ח ביום ששי השתפר, כמו גם מצבו של הגבר שפונה אמש מאזור לקייה. מאושפזים במחלקה האורטופדית. 

20.00: לאחר המטח האחרון לעבר קריית מלאכי זוהתה נפילה בשטח איצטדיון העירוני. כמו כן אותרו רסיסים במספר מוקדים בעיר.

19.55: אמש לפנות בוקר נפל טיל בחצר ביתו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר. רסיסים חדרו לחדר השינה בעת שח"כ דיכטר שהה במרחב המוגן. לבית נגרם נזק, לדיכטר לא נגרם נזק פיזי.

19.50: ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) מוסר כי "הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות ולהיערך להמשך. השיקול העליון הוא ביטחון המדינה ותושביה".

הירי לעבר אשדוד, הערב.

19.30: צעיר חרדי בן 21 נפצע קשה כתוצאה מנפילת רקטה בכניסה לבניין באשדוד. משה ויצמן חובש באיחוד הצלה מדווח מהזירה כי הפצוע כבן 30 שסובל מפגיעה רב מערכתית פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא בעיר כשהוא ללא הכרה.

19.25: מטח ירי בלתי פוסק לעבר ישובי הדרום והשפלה. דיווחים על נפילות בעיר אשדוד ופצועים מפגיעה ישירה. במקביל, דיווח על ניסיון חיסול ממוקד באזור חאן יונס.

19.15: אזעקה נשמעת כעת בעיר אשדוד וסביבותיה.

18.48: חקלאי בעוטף עזה ניצל בזכות אזהרה של צה"ל: על פי הפרסום של תמיר סטיינמן בחדשות 12, החקלאי הפר את הנחיות פיקוד העורף ועבד בשטחים חקלאים סמוך לגבול הרצועה. בצה"ל איתרו חוליה שעמדה לבצע ירי טיל נ"ט לעברו, הזהירה אותו והוא פונה מהשטח וכך נמנע אסון.

18.30: מאז שעות הבוקר תושבי המועצה האיזורית חוף אשקלון חוו המשך ירי אינטנסיבי. במפעל באזור התעשייה הצפוני באשקלון נהרג פועל ואחר נפצע בינוני; כבן 60 נהרג מפגיעה ישירה ברכבו סמוך לקיבוץ ארז; פצמ"ר התפוצץ סמוך לבית במושב נתיב העשרה; פגיעה בחממה בקיבוץ זיקים; נמצא נפל סמוך לגשר בית שקמה.

18.00: לאור המצב הבטחוני הורה  סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן על היערכות של צוותי החירום במשרד הבריאות כדי לוודא את מוכנות מערכת הבריאות בימי הלחימה. בהתאם לכך קיים מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הערכת מצב יחד עם כל גורמי המקצוע של משרד הבריאות, בהם האגף לשעת חירום.

17.45: דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס התייחס לאיומים על ירי לעבר תל אביב ואמר כי כוחות מערך ההגנה האווירית פרוסים גם בגוש דן "אנו ערוכים גם לכך". עוד הוסיף כי "חמאס יודע שתל אביב לכל הפחות נמצאת כעת במוקד עניין עולמי, ויודע את ההשלכות של שיגור רקטה לשטח אזרחי כזה".

17:20: בית החולים 'ברזילי' באשקלון מעדכן כי עד כה נקלטו 131 פצועים: 60 במצב קל, 62 חרדה, 3 במצב בינוני, 3 במצב קשה ו-3 הרוגים ל"ע.

17:15: דובר צה"ל: בשעה זו מטוסי קרב של צה"ל החלו לתקוף את מבנה מנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימאל.

16.55: ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ספד בהלוויתו של תושב העיר, משה אגדי הי"ד, "לא ששים אלי קרב אנחנו, אבל אויבנו חייבים לדעת שגם הם צריכים לשלם מחיר עבור דמם של אחינו היהודים שנשפך. דם חפים מפשע, שכל רצונם היה לחיות בשלווה בארץ ישראל, להקים בה את ביתם, לגדול ולהזדקן בארץ האהובה שלנו".

16.42: יאיר לפיד מראשי 'כחול לבן' תוקף את נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "יותר מ-30 שעות של מתקפות ללא הפסקה. אזרחים נפצעים ונהרגים. לא מגיע לאזרחי ישראל שראש ממשלה יתייצב מול המסך ויסביר להם מה קורה פה? מה התוכניות שלו? להסתתר בקריה זאת לא מנהיגות".

16.20: חמאס מאיימים לעזוב את שולחן הדיונים בקהיר, באם ישראל לא תפסיק לאלתר את החיסולים הממוקדים. כך מדווחת שמרית מאיר כפי שנמסר מחמאס לעיתונאים מקורבים. על פי האיום, אם ישראל תמשיך - חמאס יבצע ירי רקטות לעבר תל אביב.

15.35: פועל זר מתאילנד כבן 30 נפצע באורח בינוני עד קשה כתוצאה מפגיעת רסיס בשטח המועצה האיזורית אשכול, מפונה באמצעות מסוק לבית החולים.

15.30: ההרוג בסיכול הממוקד הואחאמד אלחדרי, בן 34, מפקד בזרוע הצבאית של חמאס.

15.08: לפני שעה קלה נפצעו שני חיילים באורח קל, כתוצאה מנפילת רקטה בתוך בית כנסת בבסיס צבאי בדרום.

15.05: למרכז הרפואי ברזילי נקלטו עד כה 115 נפגעים ביממה האחרונה, 3 נפטרו, 3 במצב קשה, 1 במצב בינוני, 53 במצב קל ו-55 חרדה. 28 מטופלים כרגע במיון 9 מאושפזים.

15.02: לפי אחד הדיווחים, בכירי חמאס וגא"פ מכונסים להתייעצות במצרים.

14.59: חיסול ממוקד? דיווח פלסטיני על הרוגים בתקיפת רכב בעזה. על פי אחד מדיווחים, בין ההרוגים מפקד בכיר של חמאס.

14.45: הפלסטינים מדווחים כי עד כה ישנם 13 הרוגים מאז שבת בבוקר.

14.35: במטחים האחרונים נפילה בתוך ישוב באשכול. אין נפגעים, נזק קל מרסיסים. על נפילה נוספת מתבצעות סריקות. שאר היציאות יורטו או נפלו מחוץ לישוב.

14.30: הקבינט הבטחוני מדיני שאמור היה להתחיל את הדיון בשעה 12:30 לא החל בישיבה וזאת כיוון שראש הממשלה נמצא בהתייעצויות עם בכירי מערכת הבטחון.

14.19: בבית החולים ברזילי נקבע מותם של שניים מהפצועים במטח לעבר ישובי הדרום. בנוסף יש פצוע קשה ופצוע בינוני.

בסמוך ליד מרדכי רקטה התפוצצה רקטה ופגעה ברכב על הכביש, נהג הרכב נפגע מרסיסים, ופונתה באמצעות רכב פרטי וחבר לצוות מד"א שמפונה אותו במצב קשה לבית החולים ברזילי.

הפגיעה הישירה ברכב כפי שצולמה מתוך אוטובוס עמוס בחיילים

צה"ל בודק האם הגבר בן ה-60 שנפצע באורח אנוש כתוצאה מפגיעה ישירה ברכב, נפגע מטיל נגד טנקים מסוג קורנט.

הרכב שספג פגיעה ישירה. צילום: דוברות המשטרה

שעה קודם לכן, במהלך מטח כבד מאוד של כ-50 דקות תוך פחות מדקה, רקטה פגעה ישירות במבנה בבאר שבע שם לא היו נפגעים, אולם בפגיעה ישירה במפעל באשקלון נפגעו שלושה.

מדובר בשלושה פועלים זרים ובהם שניים שנפצעו באורח קשה ואנוש וצעיר במצב בינוני, אך מאוחר יותר כאמור, נקבע מותם.

חובש בכיר במד"א ישראל לוגסי סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בהרס רב, ראינו 3 גברים שוכבים מחוץ למפעל. צעיר כבן 22 שכב כשהוא מחוסר הכרה וסבל מפצעי רסיסים בכל חלקי הגוף, בסמוך אליו שכב גבר כבן 40 גם הוא מחוסר הכרה עם פציעות מרסיסים בגופו ופצוע שלישי התהלך במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה מדממת בגב. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופינינו אותם תוך המשך טיפול בדחיפות לחדר הטראומה בבי"ח כשמצבו של הצעיר בן ה 22 אנוש, הגבר בן 40 קשה והגבר כבן 50 בינוני".

במקביל, לפני מספר דקות השלים צה"ל תקיפה נוספת באמצעות מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל קבוצת מטרות טרור שכוללות מנהרות ותשתיות תת-קרקע, מתחמים צבאיים, אתר לייצור אמצעי לחימה ומספר עמדות שיגור של ארגון הטרור חמאס. חלק נרחב מהיעדים הוטמעו והוסתרו בסביבת אוכלוסייה אזרחית בכוונת תחילה, בבתי פעילי טרור של ארגוני הטרור חמאס ובסמיכות אליהם, בכל רחבי הרצועה. עד לשעה זו הותקפו כ-260 יעדי טרור. תקיפות צה"ל נמשכות.

ירי הסלמה בדרום מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד