י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יש בעיות מהערבים"

הגרי"ג על המצב: בסוף בין הזמנים יש אסונות

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בדברי חיזוק בעקבות המצב המתוח בדרום וירי הטילים לעזה: "בסוף בין הזמנים, ביום האחרון של בין הזמנים, היו אסונות, ועכשיו בסוף בין הזמנים יש בעיות, מהערבים, יש בעיות, כי אין זכות התורה" • צפו בוידאו

הגרי"ג על המצב: בסוף בין הזמנים יש אסונות
ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא הבוקר (ראשון) בסוף השיעור שמתקיים במעונו דברי חיזוק והתעוררות על המצב המתוח בדרום. הגרי"ג מוסר שיעור כל יום בימי בין הזמנים וזהו היום האחרון בו מוסר ראש הישיבה את השיעור בתקופה הזו בטרם יחל סדר קיץ בעולם הישיבות.

בדבריו אמר: "יש דבר שחשוב מאד לדעת, אנחנו רואים, כל השנים זה ככה, בסוף בין הזמנים יש דברים ש... יש אסונות בסוף בין הזמנים, בסוף בין הזמנים. עכשיו זה סוף בין הזמנים ויש בעזה... ידוע, שיש פיגועים, יש, אחד נהרג גם כן, כך שמעתי, בסוף בין הזמנים יש בעיות, בסוף בין הזמנים. אז דבר פשוט, זכות התורה, בתוך הזמן עוסקים בתורה, אז זכות התורה מגן על כלל ישראל, זכות התורה, עוסקים בתורה אז זה מגן, לא רק עלינו, רבנן לא צריכי נטירותא, זה גמרא, רבנן לא צריכי נטירותא, זכות התורה מגן, זה שומר על כלל ישראל".

הגרי"ג הוסיף ואמר, "אז בין הזמנים אין זכות התורה, רק בתחילת בין הזמנים עדיין החטא הוא יותר קטן, יותר קטן, ובסוף בין הזמנים החטא יותר גדול, היו מעשים שהיו בסוף בין הזמנים היו אסונות, השנה גם כן היה, בסוף בין הזמנים, ביום האחרון של בין הזמנים, היו אסונות, ועכשיו בסוף בין הזמנים יש בעיות, מהערבים, יש בעיות, כי אין זכות התורה. לכן כל עסק התורה בבין הזמנים זה ממש הצלת כלל ישראל, מה שיותר בבין הזמנים לומדים, יש ישיבות בין הזמנים, אבל זה לא באותה ההתמדה כמו באמצע הזמן, וכשחסר זכות התורה יש בעיות".

"אנחנו צריכים לדעת את החשיבות של עסק התורה שלנו, כל מי שעוסק בתורה צריך לדעת. עכשיו כבר ברוך השם נגמר הבין הזמנים כבר, הזמן כבר מתחיל. מה שאנחנו עוסקים בתורה זה גם מגן, מה שעסקנו בבין הזמנים בתורה, זה הצלה, הצלת כלל ישראל. וחשוב מאד לדעת את החשיבות של עסק התורה, אדם, סתם, אדם עוסק בתורה אז הוא מתקדש, קדושת התורה, בשעה שהוא לומד אז השכינה נמצאת שם, עשרה שיושבים, חמישה, שלושה, אפילו אחד, אז השכינה, יש שכינה, מה זה שכינה? השפעה של קדושה, מה זה שכינה? השפעת הקדושה. הנפש החיים מדבר על זה גם כן".

"כתוב עץ חיים היא למחזיקים בה, כמו שאחד נמצא בים ויש לו עץ, הוא מחזיק את העץ אז הוא לא טובע, כשמחזיק את העץ, אבל אם הוא יעזוב רגע את העץ... עץ חיים היא למחזיקים בה, אם מחזיקים, מחזיקים בתורה, עסק התורה, אז יש חיים, חיים רוחניים, וגם גשמיים גם יכול להיות, עץ חיים היא למחזיקים בה. מלאך המוות לא שולט, על דוד המלך גם כן כתוב, אמרו לו שבשבת הוא צריך למות, דוד המלך, אז הוא עסק בתורה כל היום, עסק בתורה ומלאך המוות לא היה יכול להגיע אליו, מלאך המוות מצא איזה עצה, עשה איזה רעש אז הוא הפסיק רגע ואז מלאך המוות שלט עליו, זה עסק התורה, וכל מה שיותר מרותקים זה יותר". 

 

הגרי''ג אדלשטיין דרום בין הזמנים ערב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד