י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אנו עומדים כעניים בפתח"

מדוע מנהלי המוסדות מוטרדים מהח"כים החרדים?

15 מנהלי מוסדות החסידים במכתב לחכי"ם של 'אגודת ישראל' בנוגע לקבלת תפקידים של סגני שרים במעמד שרים זוטרים ומבקשים שיקחו תפקידים עם סמכות אמיתית חזקה

מדוע מנהלי המוסדות מוטרדים מהח"כים החרדים?
חסידים בכינוס אגודת ישראל צילום: משה גולדשטיין

בעוד שחברי צוות המו"מ של יהדות התורה נועדים עם צוות המו"מ של הליכוד, מתברר שמאחורי הקלעים מתנהל קרב על רשימת התפקידים שתקבל סיעת 'יהדות התורה' - ראשי המוסדות משגרים מכתב בו הם דורשים להתעקש על התפקידים הבכירים.

במכתב עליו חתומים 15 ראשי מוסדות מחצרות החסידים בו הם כותבים כי, "אנו מבקשים להביא בפניכם את המצוקה והמציאות הקשה בה אנו חיים, עמה מתמודדים, ובמקרים רבים נותרים חסרי מענה, מתוסכלים מול הציבור אותו אנו מייצגים, שאותו עמלנו להביא בבחירות".

ראשי המוסדות כותבים לחברי אגודת ישראל כי, "למרבה הצער - הציבור החרדי, מוסדות החינוך, הרשויות המקומיות, וכן תחומים קריטיים כמו דיור, סובלים ממצוקה בלתי נסבלת מול משרדי הממשלה. מחסור בכיתות, התנהלות שרירותית וחסימת תקציבים למוסדות, בירוקרטיה בלתי הגיונית כלפינו במשרדים הממשלתיים - אלו הם רק דוגמאות על קצת המזלג של מציאות קשה".

במכתב מתייחסים ראשי המוסדות לקרבות המתנהלים מאחורי הקלעים סביב חלוקת התפקידים שנם כותבים כי "יש לשנות את המשוואה הנוכחית, במסגרתה אנו עומדים כעניים בפתח, סופגים מכה אחר מכה,  ונציגנו חסרי יכולת לסייע. הציבור החרדי אינו יכול להיות חסר מענה בנקודות הקריטיות ביותר לקיומנו ולעתידנו, תלוי בחסדיהם ובטוב ליבם של נציגי מפלגות אחרות".

בוויכוח מאחורי הקלעים האם לדרוש תפקידי סגני שרים במעמד שרים זוטרים או שמא סגני שרים חסרי משמעות כותבים ראשי המוסדות: "ברור, כי הפתרון הינו החזקת עמדות ותפקידים בעלי סמכות אמיתית חזקה, בתחומים הרלוונטיים לכלל הציבור החרדי"

"לכן", מציינים 15 ראשי המוסדות "טורדות את מנוחתנו השמועות, כביכול ישנה מחשבה להמיר תפקידים בעלי משמעות לתפקידים זוטרים, ובכך להרגיע את כולם, למעשה על חשבון הציבור".

אגודת ישראל מנהלי מוסדות תפקידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד