י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המו"מ תקוע

פרסום ראשון: בליכוד דוחים ההצעה החרדית

קשיים בדרך לקואליציה: בליכוד סירבו לנוסח שהציעו ביהדות התורה למניעת חילולי השבת. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים  

פרסום ראשון: בליכוד דוחים ההצעה החרדית
חברי צוות המשא ומתן של יהדות התורה היום צילום: ארי קלמן

פרסום ראשון: קשיים נוספים צצים בדרך לגיבוש הקואליציה. בליכוד שוללים את הניסוח שהציעו ביהדות התורה בנושאי חילולי השבת ומתן היתר העבודה בשבת, אותו גיבש עוה"ד יצחק מירון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת המו"מ שנערכה היום, הודיעו חברי צוות המו"מ של הליכוד כי הם מסרבים לקבל את הניסוח שהגישו ביהדות התורה והודיעו כי הם יגישו ניסוח חילופי בימים הקרובים.

בנוסח שנוסח וגובש על ידי עו"ד יצחק מירון, ביקשו ביהדות התורה לפעול בחילולי השבת בגופים ציבוריים שלא יבצעו במישרין או בעקיפין כל פעילות בשבת, למעט עניינים שבפיקוח נפש, איסור העסקה של יהודים בשבת, מניעת מסחר בשבת בגופים ציבוריים". 

ביהדות התורה דרשו כי בתוך 6 חודשים יעוגן בחקיקה "העיקרון שנקבע עוד בקום המדינה, ולפיו גופים ציבוריים ותאגידים סטטוטוריים, לרבות עיריות, תאגידים ציבוריים ממשלתיים ועירוניים, לא יבצעו ובהם כל תמיכה כספית. פעולות שיש בהן חילול שבת, או שאינן מאפשרות לציבור שומרי מצוות להשתתף בהן, למעט בעניינים של פיקוח נפש, ולמעט חריגים שהיו קיימים בקום המדינה", כשיופעלו סנקציות כנגד מפירי החוק.

וכן דרישה בעניין המסחר והעבודה בשבת שנכתב כי "המסחר והעבודה בשבת היא זלזול בוטה בחוק ובערכי המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. היא פוגעת לא רק בזכותם של חרדים, דתיים ומסורתיים לעבודה ותעסוקה הוגנת אלא גם בחיי משפחה של מי שאינם דתיים", כשהן דרשו לחוקק חוק תוך.6 חודשים לשמר את המצב תוך קביעת ענישה יעילה שתביא לחיסול תופעת העבריינות בתחום זה.

בדרישה בעניין הזה דרשו ביהדות התורה כי, "במסגרת זה יקבעו גם סנקציות כלכליות יעילות ובהן אי הכרה בכל ההוצאות של הפעלת עסק בשבת לצורכי מיסוי, והגדלת סכומי המיסוי המקומי והשירותים באופן יחסי להיקף המכירות בשבת ומועדים לעומת ימי החול".

גם בנוגע להצעה בדבר העבודות בשבת, דרשו ביהדות בתורה כי "בכל מקרה בו יינתנו היתרים לעבודה בשבת או תבוצע עבודה בשבת יוקפד על כך שהעובדים בשבת יהיו ככל שהדבר אפשרי מבחינה ביטחונית, רק עובדים שיום המנוחה השבועי שלהם, על פי דתם אינו שבת", שבנוסף דרשו שעובדים המועסקים בשבת יועסקו בתורנות שלא תעלה על פעם בחודש.

בדרישה בעניין הזה ביקשו ביהדות התורה כי תוך שלושה חודשים תוקל יחידת אכיפה מרכזית לטיפול בעבריינות השבת בכל הארץ, בנוסף לתיקון בחוק יסוד מבקר המדינה כך שבין תפקידיו יהיה ביקורת על כך שהגופים המבוקרים ימנעו פגיעה במעמדה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

סגן השר יעקב ליצמן אמר ל'בחדרי חרדים' בתום ישיבת המשא ומתן היום: "בנושא הגיוס אנחנו מחכים להחלטות של שתי מפלגות וזה ייקח כמה ימים. התחלנו את המו"מ על הדברים הנוספים בעניין השבת, תפקידים, כספים ותקציב הבריאות".

בתוך כך, חברי צוות המו"מ של הליכוד קבעו להיפגש מחר בשעה 13:00 לפגישה שלישית.

משא ומתן חילולי השבת קואליציה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד