י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצב מלחמה

טווח הירי יורחב? הנשק החדש שבידי החמאס

600 שיגורים לעבר ישראל עד כה מאז פרוץ ההסלמה בדרום • קצין בכיר מזהיר כי יש אפשרות שחמאס ירחיב את מעגל הירי לעבר גוש דן

טווח הירי יורחב? הנשק החדש שבידי החמאס
פגיעה ישירה צילום: הדס פרוש / פלאש 90

"מעל 600 שיגורים לעבר ישראל עד כה, יותר מביממה ממוצעת בצוק איתן", אמר לפני זמן קצר גורם בכיר בחיל האוויר, כאשר ממוצע הירי של חמאס בצוק איתן היה כ-150 רקטות ביממה.

מתוך 600 הרקטות, שני שליש, שהם כ-400 רקטות, התפוצצו בשטחים פתוחים ואילו שליש, שזה כ-200 טילים, שוגרו לעבר שטח בנוי. מתוך השליש הזה, נרשמה הצלחה של 86%.

הקצין הבכיר התייחס גם לאותן רקטות שלא ייורט על ידי כיפת ברזל ושחלקם גרמו לנפגעים, ואמר כי 14 מקרים מתוחקרים ומונחים על שולחנו "כל חיל האוויר עסוק בזה" אמר לעיתונאים.

בדבריו הוסיף כי הוא לא יכול לשלול שיגורים לעבר תל אביב. "יש אפשרות שחמאס ירחיב את מעגל הירי לעבר גוש דן בשעות הקרובות, בעקבות חיסול איש הכספים בעזה. אנו ערוכים להרחבת טווח הירי". הקצין הוסיף "יש לנו מדרגות תקיפה נוספות וברגעים אפשר להגיע להסלמה מלאה".

בדבריו חשף הגורם הבכיר בחיל האוויר כי חמאס משתמש ברחפנים פשוטים על מנת לפגוע בכוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, אך לדבריו עד כה ללא הצלחה - בחסדי שמים. אותם רחפנים הופלו על ידי צה"ל.

"זמן רב לא עשינו סיכול ממוקד כמו הסיכול של חאמד אחמד עבד חודרי" אומר הקצין הבכיר, "הסיכול התרחש בלב עזה, מספר כלי טיס השתתפו בתקיפה עצמה, ואנו ערוכים להמשך פעילות תחת המסר שחמאס ואנשיו חשופים לפגיעה".

בתוך כך, מקורות פלסטינים טוענים כי בכיר ברצועת עזה אומר כי החיסול הממוקד של האיש שהיה אחראי על העברת הכספים מאירן לארגוני הטרור בעזה, הוביל להסלמה מצידם וישראל תשלם את זה במחיר של חיילים ואזרחים ישראלים.

רחפנים צה"ל טילים יירוט טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד