י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר 700 שיגורים

הושגה הפסקת אש; הלימודים - חוזרים בהדרגה

בשעות הלילה המאוחרות דווח ברצועת עזה על הפסקת אש שהושגה בין ישראל לפלסטינים • בישראל מסרבים להתייחס להפסקת האש באופן רשמי, אולם החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף • משרד החינוך הודיע: הלימודים בדרום חוזרים בהדרגה • כל הפרטים

הושגה הפסקת אש; הלימודים - חוזרים בהדרגה
אנשי חמאס עם רקטה בעזה צילום: עבאד רחים קאנטיב, פלאש 90

בשעות הלילה המאוחרות (ראשון) דווח ברצועת עזה על הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים, שנכנסה לתוקף החל מהשעה 4:30. 

הפלגים הפלסטינים אמרו הבוקר כי "אנחנו מחויבים לרגיעה כל עוד תהיה גם ישראל מחויבת לה. ההתנגדות לא עשתה בסבב זה שימוש בכל האמצעים שברשותה".

עוד נמסר כי "ישראל הסכימה לבצע את הבנות הרגיעה באופן מלא תוך שבוע וזאת בהתאם לערבויות של האו"ם ושל מצרים". כך דווח בחדשות 13.

הוסרו המגבלות

בישראל מסרבים להתייחס להפסקת האש באופן רשמי, אולם החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף, כך נמסר הבוקר (שני) מפיקוד העורף. בתוך כך, הוסרה החסימה בכביש 34 בין צומת יד מרדכי לצומת שדרות, והחסימה בכביש 232 מצומת שער הנגב ועד צומת סעד.

"חזרה ללימודים בכל מקום שיתאפשר"

בעקבות הודעת פיקוד העורף על חזרה לשגרה בדרום, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר בראיון בגלי צה"ל כי במשרד נערכים לחזרה ללימודים.

"מה שאנחנו עושים זה להיערך לשגרה לימודית בהדרגתיות, בתיאום עם הרשויות צריך להתחיל להחזיר חזרה של 210,000 תלמידים ומורים. במהלך הבוקר תהיה חזרה ללימודים בכל מקום שיתאפשר", אמר אבואב.

ביישובים הבאים יתקיימו הלימודים כסדרם:

* באר שבע

* שדרות

* יבנה

* קריית גת

ביישובים הבאים חזרה ללימודים בשעה 9:00:

* אשדוד 

* קריית מלאכי

ביישובים הבאים לא יתקיימו לימודים היום:

* אשקלון

* המועצה האזורית אשכול

* המועצה האזורית שער הנגב

* חוף אשקלון

קרוב ל-700 שיגורים

בתוך כך, מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל כ-30 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי, בין היעדים שהותקפו גם משרד מפקד-גדוד מרכז חאן יונס, ומתחמי אימונים של ארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה.

נוסף על כך, במהלך הלילה תקף כלי טיס של צה"ל פעיל טרור בצפון רצועת עזה. עד כה הותקפו כ-350 יעדי טרור. עוד נמסר כי מתחילת הירי לשטח מדינת ישראל, זוהו כ-690 שיגורים, ולוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-240 שיגורים.

הפסקת אש עזה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד