י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתקפה מימין ומשמאל

גדעון סער: "המערכה לא נמנעה אלא נדחתה"

לאור הפסקת האש: גדעון סער תוקף את התנהלות הממשלה: "המערכה לא נמנעה אלא נדחתה" • גנץ: "אובדן הרתעה - מניחים לפתחנו את המערכה הבאה"

גדעון סער: "המערכה לא נמנעה אלא נדחתה"
סער, אמש צילום: פלאש 90

בכיר הליכוד, חה"כ גדעון סער, תקף את התנהלותו של ראש הממשלה סביב הכרזת הפסקת האש שנכנסה הלילה (ראשון) לתוקפה.

לדברי סער, "‏הפסקת האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

גם חה"כ בצלאל סמוטריץ' תקף במרומז את ראש הממשלה נתניהו כשכתב, "‏ברמה הטקטית המערכה בעזה היתה חייבת להסתיים בשבע מאות מחבלים הרוגים (אחד על כל טיל) ובנזק פיזי אדיר לחמאס - שייקח להם שנים להתאושש ממנו ולהעלות על דעתם לתקוף שוב. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מיליון וחצי אזרחי הדרום במקלטים כל כמה שבועות".

גם יו"ר האופוזיציה המיועד, חה"כ בני גנץ, תוקף את התנהלות הממשלה, וטוען כי מדובר בכניעה לחמאס.

בפוסט שפרסם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נכתב, "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים ו-4 הרוגים - כולם תוצר של אובדן ההרתעה - מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור".

לדבריו, "כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה"; גנץ הבהיר כי, "יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרנו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".

סגן יו"ר הכנסת וחבר סיעת 'כחול לבן', חה"כ מאיר כהן תקף אף הוא את נתניהו, "נתניהו ביטל את ההרתעה בגלל לוח השנה, מזוודות הדולרים בדרך לעזה".

לדברי כהן, "זו הייתה המערכה הקשה ביותר מאז צוק איתן, חמישית בשנה האחרונה. ארבעה הרוגים ישראלים ומאות טילים באסטרטגיית סחיטה מחושבת ומוצלחת של חמאס וג'יהאד. ישראל נכנעה - נתניהו התקפל. ראש הממשלה ביטל את ההרתעה הישראלית בגלל לוח השנה בעוד אוייבינו מצפון צופים בחיכוך ידיים. פרוטקשיין טהור שגובה מחיר דמים מישראל, המערכה הבאה תהיה קשה עוד יותר".

גדעון סער בנימין נתניהו הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד