כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הדורס מ"האומן 17" בתל אביב הודה והורשע

מוחמד צופאן, בן 22 מקלקיליה, הודה כי חטף מונית לתל אביב וניסה לדרוס שוטרים ומבלים ברחבת המועדון כמחאה על מבצע עופרת יצוקה • הוא פצע בדקירות את המאבטחים שהשתלטו עליו

זירת האירוע. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
זירת האירוע. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

הבוקר (א') הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את מוחמד צופאן, בן 22 מקלקיליה בניסיון רצח, לאחר שניסה לעשות פיגוע במועדון "האומן 17" בדרום תל אביב בערב ראש חודש אלול תשע"א.

שמונה אזרחים ושוטרי מג"ב נפצעו ברחבת החניה שמחוץ למועדון, ושניים מהם נפצעו באורח קשה. את הפצועים דרס במונית שחטף ודקר כמה מהם. על פי כתב האישום והודאתו של צופאן, הוא ביצע את המעשים כמחאה על מבצע "עופרת יצוקה". הוא הורשע גם בחבלה בכוונה מחמירה ובשוד.

טרור בתל אביב • מחבל גנב מונית, דרס ודקר שוטרים

על פי כתב האישום, לאחר מלחמת עופרת יצוקה במהלך שנת 2009, החליט צופאן שהיה בן 21 לבצע פיגוע על רקע לאומני בשטח מדינת ישראל, שיגרום למותם בכוונה תחילה של אנשי כוחות הביטחון הישראלים. הוא התכונן לפיגוע במשך חודשים כשהחל בסדרה של אימוניים גופניים, רכש סכינים והתאמן בשימוש בהם.

בכ"ח אב תשע"א יצא המחבל מוחמד צופאן למטרה המיוחדת לכיוון התחנה המרכזית בתל אביב כשהוא חמוש בסכין ומתכנן לדקור חייל. כשלא איתר אחד, הוא שב לדירתו ובשעות הערב יצא שוב במטרה לגנוב טרקטור שראה מוקדם יותר כדי לבצע באמצעותו פיגוע דריסה. לאחר שלא איתר את כלי הרכב, החליט לשדוד מונית ולדרוס באמצעותה חיילים.

בליל הפיגוע ערב ראש חודש אלול תשע"א, עצר צופאן מונית, ואיים על הנהג בסכין. הוא דרש מהנהג לצאת מהמכונית, ודקר אותו בכף ידו אחרי שהתנגד. לאחר מכן הוא השתלט על המונית, נהג בה במהירות גבוהה ופגע באמצעותה בקבוצת שוטרים שעמדו על יד מחסום ברחוב סלמה תוך שהוא צועק "אללה אכבר". שני שוטרי מג"ב וכמה מבלים ואזרחים שעמדו מחוץ למועדון נפצעו בדרגות פציעה שונות.

אהרן ימפל, מתנדב 'איחוד הצלה', סיפר ל'בחדרי חרדים' על רגעי האימה: "הייתי ברחוב סמוך עם האופנוע של הארגון. קיבלתי קריאה במירס על תאונת דרכים קשה ברחוב הסמוך. הגעתי למקום תוך זמן קצר. הבחנתי כי ניידת משטרה מעורבת בתאונה ובה שוטר פצוע קשה. לאחר טיפול ראשוני פונו מהמקום שלושה שוטרים פצועים, פצוע קשה, ו-2 פצועים בינוני. המחבל נלכד ונעצר".

לפני חודשיים, גזר בית משפט השלום בתל אביב עשרים חודשי מאסר על שותפו למעשה של צופאן, מוחמד ביארי. הוא הורשע כי ידע מראש על כוונתו של ידידו לעשות את הפיגוע אך לא עשה דבר כדי למנוע זאת.







מחבל פיגוע תל אביב מוחמד צופאן מוחמד ביארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד