י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לפני האסון

הגבאי בטלפון בהול: "לבטל את הסעודות"

בבוקר שאחר האסון: שיחת היום בחסידות גור על ההוראה המפתיעה של הרבי לבטל את סעודות ראש חודש בכל בתי החסידים; וכן על תזמון האירוע הטראגי בסביבת ראש חודש אייר - בו אירעו בשנים האחרונות מספר אסונות טראגיים בחסידות • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הגבאי בטלפון בהול: "לבטל את הסעודות"
האדמו"ר מגור צילום: שוקי לרר

לאחר האסון הכבד בחסידות גור, בהריגתו של האברך הצעיר הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד מירי רקטה באשדוד - שיחת היום בחסידות הבוקר היא על תזמון האירוע הטראגי בסביבת ראש חודש אייר, בו אירעו בשנים האחרונות מספר אסונות טראגיים בחסידות.

החסידים מציינים את התאונה הטראגית שאירעה בשנה שעברה, בה נהרג הבחור חיים דוב אלתר ז"ל בתאונת דרכים בעת שהיה חזור ממירון. בשנת תשע"ד נהרגה בתחילת החודש הגברת חנה שיינא ברנט ע"ה מערד מתאונה מחרידה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החסידים מספרים כי באורח פלא, שעתיים קודם האסון הנורא, הגיע טלפון בהול לכל בתי החסידים ברחבי הארץ מר' מוטל דריימן, הנמנה על צוות מזכירי האדמו"ר, בהוראה לכל הגבאים לבטל את סעודות ראש חודש בבתי החסידים; דבר שלא הובן, ורק שעה לאחר מכן עם היוודע האסון הנורא הובנו הדברים למפרע.

מסע הלווית הקדוש פנחס מנחם פשווזמן הי"ד אמש.

כך גם סיפרו בחסידות, כי אחד הגבאים בשטיבלא'ך של גור, תכנן לערוך סעודה גדולה וחיזוק לקביעת עתים לתורה בשטיבל, דבר שמאוד חשוב לאדמו"ר מגור, וכשהתקשרו אליו ניסה להגיד שאזעקה אחרונה הייתה רק בשעה 13:00 בצהריים, אולם חזרו אליו אחרי כמה דקות שעם כל החשיבות שלא יעשה סעודה. ויהי לפלא.

בתוך כך, הבוקר (שני) לאחר הפסקת האש וברגע האחרון, במוסדות גור באשדוד בוטלו הלימודים הבוקר בתלמודי תורה ובמתיבתא וכן בבתי הספר לבנות וזאת לאחר שהיו אמורים להתחיל בשעה 9:00, לאור הודעה מוקלטת ששיגר סגן ראש העיר ונציג החסידות יחיאל וינגרטן. 

גם ה'חיידר' בשפת היידיש באשדוד של גור שכבר כמעט התחילו קיבלו הודעה להחזיר את הילדים הביתה. גם הישיבות האשדודיות של גור קיבלו הוראה להישאר בירושלים עד הלילה.

חסידות גור מלחמה ראש חודש אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד