כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ומה עשה השר ארדן במצדה? כתב אות בספר התורה

השר גלעד ארדן כתב אות בספר תורה במהלך סיור במצדה • "ספר התורה מסמל את ההמשכיות של העם היהודי, בפרט בתקופה כזו בה אנו זוכרים את המן ומתגוננים מאיראן"

השר ארדן כותב אות בספר התורה
השר ארדן כותב אות בספר התורה



במהלך סיור שקיים היום (ג) השר להגנת הסביבה גלעד ארדן באתר מצדה, המנוהל על-ידי רשות שמורות הטבע והגנים, ביקר השר בבית הכנסת העתיק במקום, וזכה לכתוב אות בספר תורה.

השר ארדן, שבצעירותו התחנך בישיבה, התרגש מאוד מהמעמד ומהזכות לקיום מצווה זו, ובמיוחד באתר בעל משמעות רבה להיסטוריה של העם היהודי, מה גם שמדובר בתקופת חג הפורים.

השר אמר למארחיו: "דווקא בימים אלו, כאשר אנו זוכרים את סיפור המן, וקוראים את מגילת אסתר ובה נס הצלת העם היהודי, אנו מביטים לעתיד ובצורך של ישראל להגן על עצמו מאיראן גרעינית. אין ספק שכתיבת ספר התורה מסמלת יותר מכל את ההמשכיות והנצחיות של העם היהודי, ששרד את התקופות האיומות והקשות ביותר בהיסטוריה, ונצחיותו בלתי ניתנת לערעור״.

ארדן הוסיף: "למרות הטרגדיה האישית של לוחמי מצדה הגיבורים, שהעדיפו למות מאשר לחיות חיי שבי ועבדות - כתיבת ספר תורה בימים אלה על המצדה מסמלת את הנצחיות והניצחון של עם ישראל, כעם שממשיך לשרוד אחרי כל המעצמות והאיומים".
גלעד ארדן ספר תורה מצדה איראן פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד