י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הצדיק הלך לעולמו והמופתים ממשיכים להתרחש

דפים עדכניים בספר הפרנסה העתיק • מכירים את תמונתו של רבי ישעיה מקרעסטיר ואת העכברים שנמלטים מפניה? תרחיבו היכרות: הסיפור המלא על הצדיק שחי בהונגריה לפני למעלה ממאה שנה, וממשיך לנהל את העניינים מלמעלה עד היום הזה

הצדיק הלך לעולמו והמופתים ממשיכים להתרחש
ר' ישעיה מקרעסטיר צילום: יח"צ

המפתח שקיבל רבי ישעיה מהקב"ה

תשמעו אנקדוטה עתיקה מהעיירה בעלזא: מגיע חסיד לאדמו"ר ומתלונן על הפרנסה. לאן שולח אותו המהרי''ד זיע"א? לקרעסטיר, כמובן. אבל הופה, החסיד השרוף נפגע למה דוחים אותו לרב'ה אחר. והבעלזער-רב ממשיך להתעקש ואומר לאיש: אתה רוצה פרנסה? הישועה שלך נמצאת אצל רבי ישעיה, כי מפתח הפרנסה בידיו!

מה עושה רבי ישעיה עם המפתח הזה? פותח איתו שערים לכל יהודי שרק מבקש. ובדרך הוא משדד מערכות ומסלק הצידה את כל מי שמנסה להפריע. ככה פקיד ממשלה הונגרי שמאיים על פרנסתו של יהודי מקומי ודורש ממנו סכומי עתק – עובר עם האיומים לעולם אחר ללא התראה מוקדמת, והוא לא היחיד. בכל סכסוך בין יהודי לגוי שמגיע לפתחו אוחז רבי ישעיה שעל הגוי להיכנע ולקחת שוחד, או שיקבל איזו מיתה משונה.

עוד נהג שמספר סיפורים

ככה זה עם שייגעצים שנטפלים להציק לבני ישראל, אבל כשמדובר בקידוש ה', גם נכרים זוכים ליהנות מכוחו של הצדיק. הכירו למשל את הנהג ההונגרי שלקח את ר' שמעון הירשלר מלונדון למסע בקברי צדיקים בהונגריה. כשהגיעו לקרעסטיר יצא הנהג הגוי ממכוניתו, עלה לציון, כיסה ראשו ומלמל חרישית. ר' שמעון היה מופתע למדי, כמו שאתם מבינים. הוא התעניין בעדינות "מה זה היה בדיוק", והסיפור ששפך לו הגוי המגושם היה בלתי צפוי בהחלט.

נהירים לו שביליה של הונגריה, ויהודים רבים שמים אותו על ההגה בכל המסלול מהנחיתה ועד ההמראה חזור. על הדרך הם גם מספרים לו לאלו ישועות הם זוכים. במשך הזמן הוא שם לב שאצל פאפא שייקה (כך מכנים המקומיים את רבי ישעיה) מחלקים ניסים גלויים ממש. יום אחד נפל עליו אישום של הלבנת הון, והעו"ד שלקח – דווקא מומחה ובעל שם – לא הצליח למלט אותו מהסיפור בשום פנים ואופן. קצת לפני המשפט, הקנס והמאסר הצפוי הוא נזכר בז'ידים שנוסעים איתו, ומיהר לסובב את ההגה לקרעסטיר. הוא בכה כהוגן, ופאפא שייקה לא השיב פניו ריקם: הוא היה עדיין על הכביש כשהעו"ד התקשר להודיע לו שהתביעה הוסרה. מאז, בכל עת שהוא מזדמן למקום – הוא נכנס לומר תודה.

גם אתם רוצים לזכות בישועה מיוחדת בפרנסה? כנסו >>>

חסד בקנה מידה עולמי

קרעסטיר לא הייתה חסידות סטנדרטית משום כיוון שהוא. היא הכילה פסיפס דמויות עשיר: החל מבני עליה שבאו לקנות מתורתו של הצדיק, עבור דרך יהודים מן השורה שבאו להתברך מפיו, וכלה בארחי-פרחי שמצאו להם מנוח בביתו של האדמו"ר ואכלו על שולחנו דרך קבע. אגב, אם התעניינתם, האחרונים ברשימה היו הרוב המכריע.

קרעסטיר הייתה למוקד משיכה לאלפי יהודים מגלילות הונגריה. ובאותם ימים היו המונים מתוכם חסרי בית ורעבים ללחם. כאן פתחו להם את הדלת ופרשו לכבודם מפה, ואפילו נדנדו את השולחן והפכו כלים כדי לא לבייש אותם כשהכתימו אותה... וזה חלק זעיר ממסכת החסד המופלאה של הרה"ק רבי ישעיה זי"ע.   

המשך ישיר

כששכב רבי ישעיה על ערש דווי באו כל בני קרעסטיר אל הבית ובכו אל רבם, על מי הוא עוזב אותם ומי ימשיך להשפיע להם ישועות אחר לכתו לעולם העליון. בפי רבי ישעיה תשובה חדה וברורה: מי שימשיך את החסדים בהם עסק כאן – מתחייב הוא בעצמו לדאוג לו ממרומים!

יש מי שלקח את המילים האלו כבקשה מפורשת, ודאג להקים את "ברכת ישעיה" - מערך תמיכה עצום שמאפשר למאות משפחות ברוכות להכניס משהו לפה. צדקה מובחרת כזאת אהב רבי ישעיה לעשות עם ישראל.

כותב ניסים משמיים

מילה של הצדיק היא מילה. ועד היום, תורמי "ברכת ישעיה" זוכים ורואים ניסים. רבי ישעיה נאמן לממשיכי דרכו, והוא קורע להם את הים ופותח שערי פרנסה. ספר הפרנסה של הצדיק מקרעסטיר מכיל כבר אלפים של עמודים, והם הולכים ומתרבים מיום ליום. אם בהצלת אירוע נדל"ן מקריסה בתוך 72 שעות, אם בפתיחת סתימות יומיומית, אם בזרימת לקוחות מתוזמנת ואם ביהלומים שלא מתגלים שנייה לפני הרגע הנכון...

את הספר הזה לא מפסיקים לכתוב. אם תרצו, גם השם שלכם יכול להופיע שם. כל מי שנוטל חלק בפעילות של "ברכת ישעיה" תופס בו מקום של כבוד. רבי ישעיה לוקח חסות מלמעלה על כל אחד שממלא את בקשתו האחרונה.

היכנסו עכשיו לספר הפרנסה של הצדיק רבי ישעיה זי"ע>>>

קרעסטיר ישועות פרנסה מפתח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד