י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כצל'ה זעק: "כמה בתים בונים במודיעין עילית?"

הצעת החוק שהגיש ח"כ יעקב כץ לאפשר בניה ביהודה ושומרון בהתאם לצרכים הטבעיים - נפלה • כצל'ה: "חשוב לי שיראו שבני בגין וזאב אלקין מצביעים נגד הבניה"

יעקב כץ. צילום: יעקב כהן
יעקב כץ. צילום: יעקב כהן



מליאת הכנסת דחתה הערב (ג) בקריאה טרומית את הצעת חוק התפתחות טבעית בערי יהודה ושומרון, של ח"כ יעקב כץ מהאיחוד לאומי וקבוצת ח"כים.

הצעת החוק שהוסרה מסדר היום באה לקבוע, כי תתאפשר 'התפתחות טבעית' בערים ובמועצות מקומיות הגדולות ביהודה ושומרון. כן מוצע לקבוע כי שר הבינוי והשיכון יפרסם בכל שנה צווים ומכרזים לבניית יחידות דיור, וכי שר הביטחון יאשר את הבנייה ברשויות הגדולות ביהודה ושומרון.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי: "ממשלות ישראל לדורותיהן הקימו ופתחו בניית ערים ויישובים בחבלי האבות ששוחררו במלחמת ששת הימים, ואף עודדו באמצעים שונים, ביניהם תמריצים כלכליים, את התיישבות אזרחי ישראל ביישובים אלו.

"מאז שנת התשנ"ו כאשר התקבלה החלטה מספר 150 של ממשלת ישראל לפיה שלבי התכנון והבניה ביהודה ובשומרון יהיו בסמכותו של שר הביטחון, הופלו ישובים אלו לרעה ובאופן מעשי התפתחותם תלויה ברצונו הטוב של שר אחד. לכך נוספה גזירת ההקפאה שהייתה בתוקף במשך עשרה חודשים בשנת התש"ע. גם לאחר שפג תוקפו של הצו, לא אישר שר הביטחון ולוּ מכרז בניה אחד, מה שפוגע ברקמת החיים ובעורק ההתפתחות של יישובים ישראלים אלו.

"הצעת חוק זו באה להבטיח כי היישובים הללו, התלויים באישורים וחתימות שר הביטחון, יוכלו להתקיים לפי צרכי 'התפתחותם הטבעית' (מונח שטבע ראש הממשלה בנימין נתניהו בהגדירו את הצורך האנושי הבסיסי של היישובים אותו הוא התחייב למלא).

"מוצע בזה שממשלת ישראל תקיים את הזכויות הבסיסיות של תושבי יהודה ושומרון לדיור והתפתחות נורמאלית, כפי שמתאפשר לשאר אזרחי ישראל".

בעמדו על דוכן המליאה זעק כצל'ה מנהמת ליבו: "תשאלו כמה בתים בונים בביתר עילית, במודיעין עילית". אחר כך תקף את נתניהו וכינה אותו 'דיקטטור', כץ אף פנה ישירות אל ח"כ ציפי חוטובלי, שהייתה במליאה באותה שעה, ותקף אותה על שהיא מצביעה נגד החוק החשוב. "חשוב לי שיראו שגם בני בגין וגם זאב אלקין מצביעים נגד בניה ביו"ש", קרא, רגע לפני ההצבעה.

למרות זאת, נאלץ כצל'ה לראות בכאב לב, את החוק נופל. 5 ח"כים תמכו בהצעה, 24 התנגדו לה וח"כ אחד נמנע.
יעקב כץ בנימין נתניהו ציפי חוטובלי בני בגין זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד