ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ב'איחוד הצלה' קוראים לאמץ את דו"ח המבקר

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, מגיב לממצאיו של מבקר המדינה בנוגע למד"א ותחום רפואת החירום בישראל שהתפרסמו היום בדוח המבקר

ב'איחוד הצלה' קוראים לאמץ את דו"ח המבקר
משה טייטלבוים עם נשיא המדינה צילום: דוברות איחוד הצלה

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, מגיב לממצאיו של מבקר המדינה בנוגע למד"א ותחום רפואת החירום בישראל שהתפרסמו היום בדוח המבקר:

"אנו שמחים שהמבקר הציף את את הנושאים שנוגעים להצלת חיים ולבריאותם של אזרחי ישראל. אנו מאמינים שמשרד הבריאות ומד"א יאמצו את הדברים ויחד נמצא את מכפיל הכוח שמהווה ארגוננו על 5,000 אנשי הרפואה שמתנדבים בו.

המחסור ברכבי חירום (אמבולנסים) שישמשו בחירום, יכול להיפתר על ידי אימוץ תוכניתנו להכפלת מערך רפואת החירום: 600+600 שכללה את הפעלתם של 600 אמבולנסים פרטיים בחירום ובשגרה שמהווים כח חירום נוסף שיסייע בטיפול בחולים ופצועים. נוכח הביקורת, אנו מאמינים שמשרד הבריאות, שעורך בימים אלו שינויים בניהול תחום רפואת החירום, ימהר להסדיר את שיתוף הפעולה בין מד"א לארגוננו ולחברות האמבולנסים הפרטיות, דבר שיתרום לביטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל.

המבקר מזהיר שבשעת חירום צפוי מחסור גדול של פרמדיקים וחובשים. לכן אנו שבים ומדגישים את חשיבות שיתוף הפעולה בין ארגוני רפואת החירום בארץ שיביא לידי ביטוי את יכולות איחוד הצלה ו-5,000 הרופאים, הפרמדיקים והחובשים שלנו, שמוכשרים ומצוידים בציוד הטוב ביותר וחשוב מכך, נכונים לעזור בהתנדבות ובחינם.

אנו שבים וקוראים להנהלת המשרד וסגן שר הבריאות המיועד להמשיך ולקדם במהירות פתרון מיטבי לנושא הזנקת הכוננים ולוודא שהדבר יעשה באופן שוויוני. הפתרון שהציב משרד הבריאות כפתרון בלעדי, אפליקציית ההזנקה, מעידה כרגע על פערים בשוויוניות ההזנקה, מסכנת את חיי הכוננים הרוכבים על אופנועים ויש בה תקלות רבות באיתור מקום הכונן. כמו כן, עד לרגע זה מאות מתנדבי איחוד הצלה עדיין לא חוברו אליה.

באשר לפעילות מוקד איחוד הצלה, לכל אזרח קיימת הזכות לפנות למוקד הרפואי-חברתי של ארגוננו המהווה לעיתים כתובת לאלו שאין ברשותם יכולת כלכלית להזמין אמבולנס ואנו בטוחים כי משרד הבריאות, כמשרד חברתי, יציב נקודה זו לנגד עיניו.

אנו קוראים מכאן להנהלת משרד הבריאות ולהנהלת מד"א לאמץ את המלצות המבקר. אנו נכונים בכל עת לשתף פעולה יחד עם אנשי מד"א, להציל חיים ולסייע לכל אזרח שזקוק לכך".

איחוד הצלה מבקר המדינה דו''ח המבקר הצלת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד