י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדיקת ׳בחדרי׳

אלו הנציגים החרדים שמשתתפים בטקסי יום הזיכרון הממלכתיים

בעוד העם היושב בציון יתכנס באבלו לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, רבים יפנו זרקור לאופן בו יציינו בקרב המגזר החרדי את היממה שנקבעה לזכר הנופלים • 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק את מידת נוכחותם של נציגנו בכנסת העשרים ואחת בטקסים • וגם: מי הח"כים שייעדרו?

אלו הנציגים החרדים שמשתתפים בטקסי יום הזיכרון הממלכתיים
חברי הכנסת החרדים צילום: נועם רבקין פנטון, הדס פרוש, יונתן זינדל, מרים אלסטר, יהודה חיים - פלאש 90

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל נפתח הערב (שלישי) ועיניים רבות נשואות דווקא אל המגזר החרדי - בשאלה האם אף הוא יתייחד עם זכרם של הנופלים והאם עבורו יש ערך ליום שנקבע לזכרם של חיילי צה"ל שנפלו ונפגעי פעולות האיבה. אולם מלבד המגזר החרדי, העיניים נשואות בעיקר לנציגי המגזר, הבכירים החרדים, בכנסת ובממשלה.

"בחדרי חרדים" יצא לבדוק, האם הפוליטיקאים החרדים משתתפים באופן רשמי בטקסי יום הזיכרון, כנציגי הממשלה והכנסת. התוצאות מפתיעות: רוב הנציגים החרדים שותפים לטקסים ואף משמשים כנציגי הממשלה והכנסת בהם

בש"ס צפויים להשתתף רוב חברי הכנסת בטקסי יום הזיכרון ברחבי הארץ, כאשר חלקם אף ייצגו את הממשלה או הכנסת בכנסים מרכזיים והאחרים ישהו עם משפחותיהם או בכנסי לימוד.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צפוי לשמש כנציג הממשלה בטקס יום הזיכרון המרכזי בגוש עציון, שם הוא צפוי לשאת דברים בשם הממשלה כאשר רק בשנה האחרונה התווספו מספר נרצחים מישובי הגוש למעגל הנופלים.

השר יצחק ווקנין שעדיין משמש כשר לשירותי דת בממשלת המעבר, צפוי לייצג את הממשלה בטקס המרכזי לציון יום הזיכרון בבית העלמין המרכזי בכפר סבא, שם ישא דברים בשם הממשלה.

סגן שר הפנים משולם נהרי יגיע השנה לעיר לוד, ויחד עם ראשי העיר ונציגי צה"ל הוא צפוי לשמש כנציג הממשלה בטקס המרכזי בבית העלמין המקומי. במהלך הטקס יקרא סגן השר בפרקי תהילים לזכר הנופלים.

סגן השר יצחק כהן ימשיך את המסורת האישית שלו, ויתייחד יחד עם בני משפחתו לטקס האישי שעורך שם צפוי להעלות את זכרו של אחיו הבכור אברהם שנהרג בשנת 1956 בעת פעילות מבצעית.

חה"כ יעקב מרגי ישתתף הערב בטקס האזכרה לחיילי הנחל החרדי שיתקיים בהיכל שלמה ומחר ישתתף כנציג הכנסת בבית העלמין הצבאי בקריית אתא. חה״כ מרגי צפוי לשאת דברים ואף להניח את זר הכנסת באנדרטה לזכר החיילים וקורבנות אירועי הטרור שקבורים בקריית אתא.

חה"כ יואב בן צור צפוי לשמש נציג הכנסת באזכרה המרכזית בהר הזיתים, שם יטול חלק באירוע ההזכרה לצד משפחות הנופלים. במהלך הטקס צפוי בן צור להניח את זר הכנסת על האנדרטה המרכזית בהר הזיתים.

חה"כ מיכאל מלכאלי צפוי כמידי שנה למסור שיעור תורה מיוחד שיוקדש לזכר הנופלים במנהל הקהילתי בנווה יעקב, למחרת צפוי חה"כ מלכיאלי לייצג את הכנסת בטקס יום הזיכרון בבית העלמין בקריית ענבים.

חה"כ משה ארבל שנכנס זה עתה לכנסת ביקש ממזכירות הכנסת להשתלב באופן רשמי באחד מאירועי יום הזיכרון ברחבי הארץ, אלא שבכנסת כבר שיבצו את כלל הערים ומשכך ישתתף חה"כ ארבל באירוע הזיכרון בעיר מגוריו פתח תקווה לצד ראש העיר ונציגי הממשלה והכנסת.

חה"כ ינון אזולאי לא צפוי להשתתף באחד מהכנסים הרשמיים, אך בלשכתו אומרים כי אזולאי ישתתף באחד בימי הלימוד המתקיימים בעיר אשדוד לזכר הנופלים במלחמות ישראל ובפעולות האיבה.

ביהדות התורה המצב מורכב יותר. אם באגודת ישראל חלק מהנציגים ישתתפו ויקחו חלק מטקסי הזיכרון, מרבית חברי דגל התורה ימשיכו בסדר יום כמעט כרגיל ולא ישתתפו באף אחד מהטקסים ברחבי הארץ.

סגן השר יעקב ליצמן יגיע מחר לבית העלמין בקריית גת, שם הוא צפוי לשמש נציג הממשלה בטקס יום הזיכרון. ליצמן יניח את זר הממשלה, יקרא פרק תהילים ואף ישא דברים לזכר הנופלים.

סגן השר מאיר פרוש ימשיך את המוסרת שלו, ומוקדם בבוקר הוא יצא לעיר הדרומית אילת, שם הוא צפוי להשתתף בטקס האזכרה בשעה 11:00 בבית העלמין. פרוש ייצג את הממשלה ויקרא פרק תהילים במהלך הטקס.

הנציג היחיד מטעם דגל התורה שצפוי להשתתף באחד מהכנסים הוא חה״כ יעקב אשר, שיופיע הערב בטקס יום הזיכרון שנערך על ידי עיריית בני ברק בו נאמרים פרקי תהילים ונערך לימוד משניות לזכר הנופלים לאורך השנים.

יתר חברי חברי סיעת יהדות התורה לא ישתתפו השנה בטקסים, כך נמסר מלשכותיהם של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יצחק פינדרוס, יעקב טסלר וישראל אייכלר.

חללים יום הזיכרון חברי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד