י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בערב יום הזיכרון

כלי התקשורת בחר להסית נגד החרדים בעיר

באתר 'mynet' פתח תקווה פורסמה כתבה הטוענת כי באגף לחינוך ותרבות תורניים בעירייה, ארגנו ביום חמישי הקרוב 'יום לימוד' שממומן על ידי העירייה בלא שמוזכר במודעה יום העצמאות • 'בחדרי חרדים' בדק ומפריך את ההסתה המכוונת

כלי התקשורת בחר להסית נגד החרדים בעיר
רמי גרינברג וחרדים בפתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

נראה שערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה אינו עוצר את אתר האינטרנט המקומי של פתח תקווה - 'mynet' להסית כנגד הציבור החרדי בעיר.

באתר 'mynet' פתח תקווה נכתב: "ברחבי פתח תקוה הופצה מודעה עם לוגו של העירייה, הקוראת לציבור להגיע ל"יום שכולו תורה" ביום חמישי הקרוב (9.5). באופן תמוה, העובדה שמדובר ביום העצמאות לא מוזכרת בהזמנה. אל האירוע צפויים להגיע גם ראש העירייה רמי גרינברג, הרב הראשי של העיר ובכירי סיעת ש"ס המקומית. העירייה בתגובה: ראש העירייה לא אישר את האירוע והנחה כי כל אירוע צריך להתקיים עם חיבור ליום העצמאות וסממנים וסמלי המדינה".

אלא שבדיקה פשוטה של 'בחדרי חרדים' מגלה שהמקרה אינו נכון כלל. דבר ראשון, באתר 'mynet' בחרו באופן מכוון להציג מודעה אחת מתוך שתיים שהופצו, זאת אשר מזמינה לאירוע שיתקיים באולמי "הרקיע השביעי" ביום חמישי הקרוב, ובו ישתתפו רבנים רבים ביניהם רפאל זר ומיכאל לסרי, ובמעמד ראש העירייה, רמי גרינברג, ממלא מקומו אוריאל בוסו, ויו"ר האגף אליהו גינת. כאשר על פי המודעה, יום הלימוד הוא לעילוי נשמתו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל שהלך לעולמו לפני כשבוע.

אמנם במודעה זו לא מוזכר יום העצמאות באופן מפורש, אך ניתן לראות בצורה בולטת את גווני דגל המדינה השלובים במודעה ולא ניתן להתחמק מההקשר החגיגי שבה.

בנוסף, אתר 'mynet' בחר להציג באופן סלקטיבי כאמור את המודעה שמתאימה לנרטיב ההסתה הרצוי עבורו, כאשר במודעה השנייה, שמזמינה לאירוע עבור ילדים שנערך באותו אולם וגם הוא מטעם האגף לחינוך ותרבות תורניים ועיריית פתח תקוה, מופיעה המילה 'עצמאות' באופן מובלט בראש המודעה.

מכך ניתן להסיק, שאתר mynet חיפש באופן מכוון להסית את תושבי העיר פתח תקווה כנגד הציבור החרדי ונציגיו הנאמנים בעירייה בצורה שקרית ובזויה.

עיריית פתח תקווה המחלקה לתרבות תורנית אוריאל בוסו רמי גרינברג קאליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד