י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מרידה במלכות שמים"

הראב"ד נגד חגיגות הניצחון החרדי: "חורבן"

בעוד חלקים רבים בציבור חוגגים את ההצלחה החרדית בבחירות לכנסת, הגאון רבי משה שטרנבוך מוחה: "אין לנו שום היתר לשמוח על מרידה במלכות שמים בפרהסיא"

הראב"ד נגד חגיגות הניצחון החרדי: "חורבן"
יוסי גולדברגר, אברומי בלום

ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך מצנן את ההתלהבות מההצלחה החרדית בבחירות לכנסת הערשים ואחת, ותוהה "איך מותר לשמוח שעלו ל-8 נציגים עדיין 80 אחוז הצביעו נגד הקב"ה".

בצל המשא ומתן שמתנהל בין המפלגות החרדיות לליכוד לקראת הקמת הקואליציה אנו חושפים הקלטה מתוך דרשה שנשא הגר"מ שטרנבוך בה הוא נשמע יוצא במחאה חריפה על השמחה בעליית יהדות התורה ל-8 נציגים ועל מעמד אמירת 'נשמת כל חי' שהתקיים למחרת הבחירות.

"אנחנו במצב היום שצריך לזכור את החורבן שיש לנו, אנשים שמחים שקיבלו 8 נציגים ושוכחים ש-80 אחוז הצביעו נגד הקב"ה", זועק הראב"ד.

"אני זוכר שלפני המלחמה היה בוורשא בחירות. החרדים ניצחו אבל אף אחד לא דיבר על הניצחון. כולם דיברו על 40 אחוז שהצביעו נגד הקב"ה", הוסיף הגר"מ.

לדבריו, "אסור לנו להסיח דעת לרגע מהצער של הקב"ה. השל"ה הקדוש מביא אין לנו מושג בעולם הצער של השכינה שאנחנו בגלות. אומרים 'נשמת' בשמחה והרי אין לנו שום היתר לשמוח על מרידה במלכות שמים בפרהסיא". 

הראב"ד הגר''מ שטרנבוך ניצחון חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד