י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"קורע את הלב" • תיעוד

מצמרר: הצלם חשף את הסוד של האברך הק'

לפני תקופה פגש צלם טבע את האברך הרב פנחס מנחם הי"ד כשהוא מתייחד עם קונו • הצלם רצה לתעד את הרגע הפסטורלי ופשווזמן ביקש ממנו: "בתנאי כמובן שלא נעלה לאף רשת חברתית" • לסיפור המלא ולתמונות המרגשות

מצמרר: הצלם חשף את הסוד של האברך הק'
הרב פנחס מנחם פשווזמן הי"ד צילום: לוי דביש

הרבה טורים, מאמרים ופוסטים כואבים ומרגשים נכתבו על האברך הקדוש הרב מנחם פנחס פשווזמן הי"ד. אבל פוסט אחד של שני צלמים - לוי דבוש ואלרואי אסרף - שתיעדו את פשווזמן ברגע התייחדות עם קונו - הצליח לרגש את הרשת במיוחד.

וכך כותב הצלם לוי דביש: "זה היה בבוקר שישי ערפילי ונהדר בדרך לנחל השופט. בצד הדרך ראינו שמתחילים להתפתח וילונות של אור - אז עצרנו לצלם. בעודנו פורקים ציוד, שמים לב לעוד שלושה אברכים שעצרו גם הם, להתפלל שחרית".

"הטלית והתפילין כבר מוכנים. לא יכולתי שלא לחבר בין הרגע הרוחני שחווינו ובין הצעירים שמולנו וביקשתי לצלם את אחד מהם. הוא הסכים, ואחריו החברים", הוסיף הצלם; ואז חשף את בקשתו של האברך הי"ד: "בתנאי כמובן שלא נעלה לאף רשת חברתית - ואנחנו כמובן הסכמנו".

דבוש הוסיף: "צילמנו, בהתחלה מהגב ואז שיחה קלה ואז פתיחות ולבסוף פורטרט. העניין נגמר די מהר והם יצאו לדרכם ואנחנו לדרכנו. עד אתמול, לפנות ערב קיבל אלרואי מסר קצר עם תמונה. זה פנחס מנחם פשווזמן, הוא נהרג הערב מפגיעה ישירה באשדוד. בן 21 נשוי טרי ואב לתינוק. זאת תמונה שאתם צילמתם״.

הצלם סיכם בהתרגשות: "לא יודע מה לעשות עם הצער הזה, עם רגע אחד שהפך אנשים זרים לחברים לרגע שלא ייגמר. לא יכול שלא להרהר במחשבות מאותם רגעים. השם יקום דמו ומי יתן ויהיה החלל האחרון".

הצלם השני, אלרואי אסרף, הצטרף אף הוא לדברים והוסיף: "אכן צער גדול שמלווה גם אותי החל מאתמול בערב מרגע קבלת ההודעה... אין מקריות אחי. כנראה שהיינו צריכים לפגוש אותו ולו בשביל הנצחת הרגע, לו ולמשפחתו. הי"ד! יהי זכרו ברוך".

אחת הגולשות הגיבה: "סיפור מצמרר. רגע של עצירה והתבוננות ברגע העמוק, האישי כל כך של אדם עם בוראו, כך ייחקק בזיכרון. לא קל לגרום לי לדמוע. הסיפור הזה, קרע את הלב!". גולשת אחרת הזכירה את העובדה שפשוזמן הי"ד, גם ברגעיו האחרונים, מנע בגופו פגיעה של אזרחים אחרים.
יהי זכרו ברוך.
===
הפוסט שפרסם הצלם, עם התמונות המרגשות:

אברך חסיד גור מצמרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד