י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אפל לא מצליחה להדביק את סמסונג בשוק הסלולר הסיני

נתח השוק של האייפון בסין עומד על 7.5% בלבד, לעומת 24.3% לסמסונג ■ כל עוד האייפון לא ישווק דרך צ'יינה מובייל, המחזיקה ב-66% בשוק ספקיות הסלולר, ספק אם אפל תוכל לעקוף את יריבתה הקוריאנית

  • י"ט אדר התשע"ב
אנדרואיד מול אפל. צילום: TheMarker
אנדרואיד מול אפל. צילום: TheMarker

נתח השוק של אפל בשוק הסמארטפונים הסיני מסרב לפי שעה להמריא, למרות שהחלה לאחרונה לשווק את האייפון בסין באמצעות חברת סלולר שנייה בסין, בעוד סמסונג ממשיכה לשלוט בשוק.

אפל מחזיקה כיום ב-7.5% אחוז בלבד משוק הסמארטפונים בסין, ומדורגת רק במקום ה-5 במדינה. סמסונג, שחדרה לשוק הסיני זמן רב לפני יריבתה הגדולה מקליפורניה, שולטת בשוק עם 24.3% מהמכשירים. למרות הפער הגדול בין השתיים, לאפל תכניות שאפתניות לשוק הסיני, שהפך לגדול בעולם לפני כשנתיים.

היתרון הגדול של סמסונג בסין נעוץ בעובדה שיש לה גישה לכל 988 מיליון המשתמשים במדינה, דרך שלושת חברות הסלולר, ובראשן מובילת השוק צ'יינה מובייל, המחזיקה בכשני שליש מהשוק כולו.

אפל, שעד כה שיווקה את האייפון רק דרך צ'יינה יוניקום, ספקית הסלולר השנייה בגודלה, החלה למכור אותו גם דרך צ'יינה טלקום, השלישית בגודלה. התכנית העסקית של אפל ל-2012 מדברת על זינוק של 52% במכירות ל-137 מיליון יחידות. אם יוגשמו היעדים לשנה הקרובה, השוק הסיני יעקוף לראשונה את האמריקאי במכירות האייפון.

עם זאת, לא כולם משוכנעים בהצלחתה המיידית של אפל. "אני לא צופה שאפל תחליף את סמסונג כמובילת השוק בעתיד הקרוב", אמר לבלומברג סנדי שן, אנליסט בחברת ייעוץ ההשקעות גרתנר. "צ'יינה טלקום היא חברת הסלולר הקטנה בסין, כך ששיווק האייפון דרכה לא צפוי להביא להגדלת נתח השוק באופן משמעותי".

אנדרואיד אפל סין סמארטפון סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד