ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עצמאות בקרעסטיר

לייבל'ה הפסיק דיאטה, טס לר' שיעלה ונושע

והשבוע במדור: כל מה שלא ידעתם על ההילולא הגדולה בהונגריה, מיפה דרעי ועד הרשם זלזניק - כולם הגיעו להתפלל ולטעום. וגם: על מנהלי הישיבות שנפגשו בבורו פארק, מי חגג עצמאות בישראל? ועוד ועוד. אל תחמיצו

לייבל'ה הפסיק דיאטה, טס לר' שיעלה ונושע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא יכול שלא לסכם את השבוע הנוכחי בארצנו הקטנטונת, שבו חגגו את עצמאותה של מדינת ישראל כשבוע של ר' ישעיה בן ר' משה, להלן הציון בעיירת קרעסטיר שבהונגריה.

ובכן, אם עד היום שמעתם על הילולא גדולה בליז'ענסק שבפולין, כנראה שהיעד החדש הוא קרעסטיר שבהונגריה. אבל לא, לא מדובר בעוד משו, אלא במשו גדול הרבה יותר. הכל בסגנון אמריקאי. וכשאומרים לאמריקאים ישועות ופרנסה בגלל אוכל, כל השערים נפתחים.

וכך מצא לייבל'ה את עצמו נוסע לבקש על פרנוסה אצל הרבי שהיה לסגולת העכברים, שהפכו עד במהרה למשו הרבה יותר גדול, שאין כאן המקום להרחיב, אבל ישועות בוודאי תמצאו, כמו המעשה המופלא שר' שיעלה נעלם באמצע תפילת נעילה של יום כיפור. כשחיפשו החסידים את הרבי ראו אותו בחדרו חותך עוגות ומטעמים לסיום הצום כידו הטובה. שאלו אותו "רב'ה, וכי זה מה שיש לעשות בזמן הזה?", ענה להם ר' שיעלה "דעו לכם, כל הרב'ס עסוקים ברזין דרזין אבל אני שיעלה הקטן עוסק בלשובע ולא לרזון".

וכך מצא את עצמו לייבל'ה אורז מעט מטלטלים וממריא להונגריה. תחילה פגש בסגן עורך 'משפחה' אריה ארליך, שארז אף הוא את מטלטליו וטס לטיסת בזק כדי להעתיר בתפילה וגם לסעוד את ליבו מעט. כאן ניתן לגלות כי לייבל'ה תחילה חשב לעשות דיאטה ולא לטוס, אך הינדל'ה שכנעה אותו לעשות את הצעד.

אפרופו ארליך, לייבל'ה לכד את ארליך גם מגיע לציון וגם בדרך חזור מלווה את הרבי מווערצקי הידוע מסגולת השום המיוחדת, שהגיע אף הוא לפעול ישועות. ארליך פשט את ידיו? תחליטו אתם.

בהמשך ראה לייבל'ה את מוטי וינשטוק, מעורכי 'בקהילה' אף הוא, מגיע להתפלל. אך כידוע, אצל ר' שיעלה קודם כל צריך לאכול ורק אחר כך להתפלל, והכל בשמחה ובצהלה.

ואפרופו בקהילה, המו"ל הרב אריה לייב פפר נצפה אף הוא בתפילה חרישית על הציון. לאחר שכבר עשה את הסגולה של הדפסת ספרי המהרא"ל צינץ הגיע לסגולות של ר' שיעלה.

גם הרבנית יפה דרעי - רעייתו של השר דרעי, הגיעה לקרעסטיר. אך מפאת איסור העלאת תמונות נשים, לייבל'ה נמנע מלשתף.

ואצל ר' שיעלה כמו אצל ר' שיעלה, הכל היה בשפע רב. כך ניתן לראות בוידאו את מכיני החביתות ואת העומד בתור - המנצח והמעבד רובי בנט, שטעם אף הוא לכבוד ר' ישעיה בן ר' משה.

ובשולחן אחד ראה לייבל'ה את הברסלבאים, נחמן בנשעיה, צבי פסח פרנק, הלל כהן, רוני פאלוך, יהודה הרשקוביץ ונחמיה חשין.

אחרי תפילה אצל ר' שיעלה, נצפה עורך הדין רוני פאלוך בוחר את המאכל ההונגרי המבוקש קריעטש בבודפשט. מי שעזר לו לבחור היה דודי הומינר מהרכבים.

ברחובות סמוכים בבודפשט, ראה לייבל'ה את האיש ומעדני זהבה מוטי כהן, מתארגן אף הוא להילולא. יודעי דבר טוענים שכהן לא הביא אפילו זנב של הערינג ובחר לבדוק את המעושנים של ההונגרים, שהם, איך נאמר, לא הכי טעימים.

לייבל'ה רק סובב את הראש וראה את נחמן נימן, חבר מועצת העיר מודיעין עילית, עונה לפניות התושבים ומבוטחי מכבי דרך המכשיר הכשר של נתיב, שגם קולט בהונגריה.

גם האחים הקדושים ר' חונה דייטש ור' מוטי דייטש לא ויתרו על התפילה השנתית בציון והתברכו מהרבי ממעזיבוז שהבטיח ישועות בנקל.

בדרך, ראה לייבל'ה גם את הבעל מנגן ר' מאיר אדלר שהגיע אף הוא. כידוע, אדלר הכניס כבר ספר תורה לעילוי נשמת ר' ישעיה.

את המשב"ק המיתולוגי של סערט ויז'ניץ ישראל קאהן ראה לייבל'ה נושא תפילה חרישית כאחד החסידים.

גם בעל המנגן ר' יוסף צבי ברייער נצפה מגיע לפעול ישועות.

וגולת הכותרת של הלכידה של לייבל'ה, היה בואו של הרשם אורי זלזניק, שהפך למומחה דיור וכנראה לאיש נדל"ן. לייבל'ה ראה את זלזניק בעל הלשון המהירה מתפלל על הרישום והדיור.

ומרישום ודיור - לכסף. אלי רבינוביץ המפורסם מבנק הפועלים נצפה אף הוא מנצל את חצי החופש מהעבודה ומגיע לקרעסטיר.

רב הסלבס של אומן ישראל ברקמן נראה מתברך מפי נכדו המבוגר של רבי ישעיל'ה מקרעסטיר מחוץ לציון.

ומי שנצפה דווקא בדרך לפולין הוא סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא, מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה, שנסע יחד עם חסידי דרהוביץ למסע שורשים בימי הזמנים. לייבל'ה לכד אותו בשדה התעופה ובודק האם החמץ נמכר כדת וכדין.

ומי שנשאר להתפלל בארץ בין טיסה לטיסה, הוא עורך 'בקהילה' שלמה קוק, שנלכד בשעת לילה מאוחרת בציון הרשב"י באתרא קדישא מירון. קוק בא להתייחד ולשאת תפילה.

ומכאן לאלו שחגגו עצמאות לא עלינו:

בחגיגות יום העצמאות במרחב דן, נצפה יו"ר איחוד הצלה אפי פלדמן כשהוא לבוש במדי משטרה. לייבל'ה תהה האם פלדמן התבלבל בין עצמאות לפורים. בירור קצר העלה שפלדמן איש החסד התנדב לסייע לשוטרים בשמירה על המרחב הציבורי בעיר התורה והחסידות.

עוד ממשתה העצמאות: ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס נצפה בוויכוח סוער העסקן מוטי פריד וחרדים על נושאים שעל סדר היום.

עורכי הדין למשפחת אוסדיטשר (האב משה והבן רועי) נצפו יחד במשתה עצמאות. געוואלד.

ורב הסלבס מרדכי חסידים, הנחשב למקורבם של גדולי ישראל, הצטלם עם הרב הראשי לשעבר יונה מצגר והזמר קובי פרץ, שניהם אסירים לשעבר. חסידים, כפי שאתם רואים, ערך את התמונה יותר מידי במסגרת התוכנות, למען תצא תמונה מרהיבת עין, לבל יתבלבלו חלילה היל"ת מחתיכותו של רב הסלבס הבלתי נלאית, ובמסגרת המנהג שפשט לאחרונה בעריכת תמונות ואכמ"ל.

וקצת חדשות מארה"ב: לייבל'ה ראה במסעדת גוטליבס בויליאמסבורג את המשב"ק של מרכז חסידי ויז'ניץ הרב לביןף רוכש כמה מטעמים טובים.

ובחדר האוכל של מלון אווניו פלאז'ה בשדרה ה- 13 בבורו פארקף ראה לייבל'ה שניים מהמנהלים הגדולים של עולם התורה: יעקב וירזבנסקי המנכ"ל של רשת ישיבות ארחות תורה ואלי בוסקילה המנהל של ישיבת פוניבז'. השניים החליפו חוויות מגיוס הכספים.

ובמיאמי ראה לייבל'ה את הצלם ארי קרויס, שהתעטף בטלית במניין של הרבי מבאבוב, לשם נסע קצת לחופש מבורו פארק וקיבל עלייה בפתע פתאום. קרויס הסיר את המצלמה ועלה לתורה.

השבוע, לאחר שעות של שידור חי מהדרום בקול ברמה: אנשי התקשורת משה גלסנר ומנדי ריזל התיישבו לארוחת ערב בלב שדרות המופגזת, בביתו של יצחק קקון מ'הדרך'. במקום נצפה גם עורכו של גלסנר נתי עטר.

השבוע נערך סיום הש"ס לאחר תפילת שחרית בקהילת 'נרו יאיר' בבני ברק, ע"י ר' דוד פרייזר מחברי הקהילה, בהשתתפות הגאונים רבי שמואל אליעזר שטרן, רבי עמרם פריד, הרב חיים הורביץ והרב אביתר עמראני - לצד שולחנות ערוכים מבית 'מעדניית מעושן'.

גדול הזמר העולמי אברהם פריד מנצל את ימי חופשתו - ספירת העומר, ונצפה השבוע ממתין בתור להתענג על הפלאפל של 'שלוימלה' בב"ב. "בסוף אין על האוירה הייחודית של עיר התורה בני ברק", שח פריד למתקהלים.

אחר שסעד את ליבו בפלאפל - נפגש פריד עם יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר המועצה יעקב וידר. השניים שוחחו על על עיר התורה והחסידות.

וקצת סיבובי טשולנט: בליל שישי האחרון הגיע לייבל'ה לטשולנט החדש בירושלים של ברל'ה מסינגר. לייבל'ה קובע באופן חד משמעי שמודבר באחד הטשולנטים הטובים ביותר, שם ראה את העיתונאי יצחק פלדמן, לצד איש העסקים ברוך שטרן שחזר מקרעסטיר שבע וטוב לב יחד עם ומוישה צייגר שהגיע במיוחד מבני ברק לטעום.

רחמים חיון מלשכת צביקה כהן ומאיר כהן ומוטי פריד מ'סעד ומרפא' נצפו בסופ"ש בצ'ונט של זושא בבית שמש.

ולפני סיום, ‏תזוזות בצמרת 'איחוד הצלה': משה טייטלבוים מסיים כהונה בת חמש שנים כמנכ"ל ומונה לתפקיד מנהל ועד הידידים של הארגון - יסייע בידי אלי ביר נשיא הארגון בגיוס תרומות ומשאבים. אלי פולק ממייסדי הארגון וסגנו של ביר ישמש כמ"מ מנכ"ל וחוזר במקביל לשלל תפקידיו לנהל את הארגון בפועל.

פינת המזל טובים השבועית:

‏השבוע נערכה באולמי 'קונקורד' בב"ב ברית לבנו של העיתונאי החרדי מיכאל שמש מ'כאן 11'. ויקרא שמו בישראל: איתמר. מזל טוב!.

מזל טוב ליו"ר ש"ס ר' אריה דרעי, לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו שנערכה השבוע, שם השתתפו כל החברים הוותיקים והחדשים של השר.

ואפרופו ש"ס, מזל טוב לעורך עיתון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים, לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשר התעסוקה החרדי פיני גרוס, חבר מועצת עיריית אלעד, שעזב את תפקידו השבוע במפתח ויחגוג בעוד שבוע בר מצווה לבנו במקום הקבוע, אולם משכן הכינוסים בעיר אלעד.

מזל טוב לבעל מנגן האשדודי ר' יענקי דסקל, הסולן בחסידות ויז'ניץ, לרגל הולדת נכדתו הראשונה בשעטו"מ.

מזל טוב לר' משה בוקשפן מנהל כולל 'עמלים בתורה' בירושלים, לרגל הולדת הבת בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לצלם נתי אלבר לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאמין כי לאלבר יש תיעוד וידאו כבר מהתינוק הקטן.

ומזל טוב ליואל סילבר מנכ"ל JDN ומראשי הישוב מעלה עמוס להולדת בנו. בשמחת הברית כובד הרבי מביאלא, האדמו"ר היה אמור לצאת ביום ראשון לדירתו בצפת ודחה את הנסיעה.

לייבל'ה רכילות חרדית קרעסטיר רבי ישעיה מקרעסטיר זלזניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד