י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"סכין של שנאה"

זוהי חברת הכנסת שהחלה לחבוש כיסוי ראש

חברת הכנסת שרן השכל מ'הליכוד' הכריזה בפוסט בפייסבוק, כי החלה לחבוש כיסוי ראש וזאת במחאה על השטנה שספגה מנחת הטקס הממלכתי של יום העצמאות החוזרת בתשובה לינור אברג'יל • ח"כ השכל ל'בחדרי'-נשים: "כשתקפו את לינור אברג׳יל על בחירה אישית שלה לשים כיסוי ראש הם תקפו את כל הנשים"

זוהי חברת הכנסת שהחלה לחבוש כיסוי ראש
יו"ר הכנסת בהר הרצל צילום: הדס פרוש, פלאש90

לפני כשעה הדהימה חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד) את קהל העוקבים ברשת החברתית פייסבוק, כאשר פרסמה פוסט בו היא קוראת לנשים חילוניות ללכת עם כיסוי ראש. הטריגר: תגובות שליליות נגד לינור אברג'יל, שהנחתה את טקס הדלקת המשואות כשהיא מכסה את ראשה במטפחת גדולה וגבוהה.

הפוסט זכה לתהודה גבוהה. בתוך שעה השאירו עליו 2,762 איש סימון לייק, 526 איש הגיבו, ו 223 איש שיתפו אותו.

וכך כתבה השכל: טקס הדלקת המשואות הוא טקס ממלכתי מאחד, של כלל אזרחי ישראל. המרקם הישראלי בנוי מפסיפס של דתות, עדות, תרבויות, נשים וגברים. היכולת שלנו לשרוד במדינה הזו- למרות השסעים בינינו- נובעת מהיכולת להכיל, לכבד ולקבל האחד את השני.

לצערי, ראיתי הררי ביקורת ארסית כלפי המנחה המצויינת של טקס המשואות, לינור אברג׳יל. ביקורת שמכניסה סכין של שנאה בין חרדים לחילונים ואפילו בין מזרחים לאשכנזים, בהתנשאותה הנוראית. מעבר לזה, ואף גרוע יותר, ראיתי המון ביקורת מנשים וגברים על אישה, שבחרה לכסות את ראשה.

בחירתה של אישה לשים כיסוי ראש היא אישית, אינדיבידואלית, ומעל הכל צריכה להיות שלה; ולא של אף אחד אחר. גברים שמעבירים ביקורת ולועגים לבחירתה של אישה לשים כיסוי ראש, אינם שונים מגברים שדורשים ומצווים על נשותיהם או בנותיהם לשים אותו. בשני המקרים, זו פטרונות שפשוט דוחה אותי.

והנשים בינינו שמעיזות לומר לאישה אחרת מה צריכה להיות הבחירה שלה בחייה, גורמות לי להבין שנכונה לפמיניזם עוד דרך ארוכה. אנחנו, כנשים, קיבלנו לאורך ההיסטוריה תכתיבים חברתיים כיצד אנו צריכות לחיות, אך לא רק מגברים.

גם נשים היו לא פעם מכשול אדיר בדרך למהפכה ששיחררה אותנו, כיוון שלא רק שלא העזו לערער על סדר העולם, אלא בחרו להשתתף בו.

פמיניזם זו בחירה אישית של כל אחת ואחת מה לעשות ואיך לחיות את חייה - מה ללבוש, מה ללמוד, במה לעבוד, איך ומתי להקים משפחה ועם מי. אלה החיים שלנו וההחלטות שלנו בלבד. נשים, תזכרו את זה לפני שאתן מחליטות עבור מישהי אחרת מה נכון או מה יפה לה.

לכן, לא רק מתוך סולידריות עם לינור - שהייתה כל כך יפה עם כיסוי הראש - אלא כמחאה על הפטרונות, התנשאות ושיסוי אלך השבוע עם כיסוי ראש, בתקווה, לפתוח לאותן נשים וגברים את הלב והראש.

אני קוראת לנשים חילוניות לעמוד לצד הנשים המסורתיות, החרדיות והערביות שמכסות את ראשן מתוך בחירה! ולשנות את תמונת הפייסבוק שלהן לתמונה עם כיסוי ראש.

בשיחה עם 'בחדרי'-נשים אומרת ח"כ השכל: "כשקראתי את דבריו של השופט בדימוס עודד אל יגון התמלאתי חלחלה וגועל. אנחנו כנשים חייבות לעמוד בסולידריות לא משנה מאיזה מוצא, עדה, דת או רקע.

כשתקפו את לינור אברג׳יל על בחירה אישית שלה לשים כיסוי ראש הם תקפו את כל הנשים. היום זה יהיה כיסוי ראש, מחר זה יהיה משהו אחר. חשוב לי להביע סולידריות עם נשים דתיות וחרדיות, המאבק הנשי שלהן הוא המאבק הקשה ביותר והחשוב ביותר והן מובילות אותו בעצמן בעוצמה רבה.

הגיע הזמן שאנחנו הנשים החילוניות נביע איתן סולידריות והזדהות.

שרן השכל כיסוי ראש לינור אברגיל יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד