י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפתעה: נתניהו תמך בחוק של 'קדימה'

בצעד מפתיע תמכה הממשלה בחוק שקידם חה"כ זאב ביילסקי מ'קדימה' להענקת תמריצים לערים שיעמדו בקריטריונים של 'איתנות' • החוק עבר בקריאה ראשונה

זאב ביילסקי. צילום: יעקב כהן
זאב ביילסקי. צילום: יעקב כהן

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב) בקריאה ראשונה את הצעת החוק 'ערים איתנות' שיזמו חברי הכנסת זאב ביילסקי ויריב לוין, בשיתוף עם פורום ה-15.

לדברי ביילסקי: "הצעת חוק זו תהווה תמריץ לרשויות מקומיות להתייעל ולעמוד בתנאי הסף המחייבים, על מנת להיכלל במסגרת של הערים האיתנות".

הצעת החוק נועדה להבדיל בין רשויות מקומיות איתנות המאופיינות בניהול יעיל ותקין, מאוזנות תקציבית ובעלות מערכת גבייה מצוינת, לבין רשויות מקומיות אשר לא מתקיימים בהן מאפיינים אלה.

רשויות מקומיות שיוכרזו כאיתנות יזכו, על פי המוצע, בהקלות מסוימות בכל הנוגע לתלותן בשלטון המרכזי (משרד הפנים) ובכך יתאפשר בהן קידום מהיר של תכניות פיתוח עירוניות.

הצעה זו אף תגביר את ביזור הסמכויות בין השלטון המרכזי ובין השלטון המקומי, תעודד את הרשויות המקומיות להתנהל על פי כללי מנהל תקין, וחשוב מכל, תתמרץ רשויות חלשות להיות מאוזנות על מנת שייהנו מההטבה.

ח"כ זאב ביילסקי בירך על ההחלטה והודה לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הפנים על תמיכתם באישור הצעת החוק.

ההצעה אושרה לאחר מפגש שהתקיים לפני מספר שבועות בו נכחו חברי פורום ה-15 עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרי האוצר, הפנים והתחבורה, יחד עם ח"כ זאב ביילסקי, יו"ר השדולה המוניציפאלית בכנסת. לאחר המפגש החליט ראש הממשלה להביא את ההצעה לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית עד לתום מושב הקיץ 2012.
זאב בילסקי בנימין נתניהו יריב לוין עיריות איתנות חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד