י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מי זיהם את החקירה?

תפנית בעלילה? המלמד שוחרר במפתיע

באופן חריג בחשד לעבירות חמורות בילדים, הוחלט שלא להאריך את מעצרו של המלמד החשוד בעבירות והוא שוחרר לביתו • פרקליטיו: "מהרגע הראשון זעקנו לחפותו - זוהי שמועה זדונית שעברה מהורה להורה" • וגם, מי זיהם את החקירה?

תפנית בעלילה? המלמד שוחרר במפתיע
חרדי עם טלית. אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: לאחר חמישה ימים במעצר, המלמד החשוד שביצע עבירות חמורות בלפחות שבעה ילדים אותם לימד, שוחרר באופן מפתיע על ידי המשטרה לביתו - פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'.

לטענת פרקליטיו של המלמד, "מדובר במקרה קפקאי בו אדם נקלע לעלילת דם שלא בטובתו". כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', התחוללה סערה בתלמוד תורה במרכז הארץ, לאחר שחלפה שמועה בין הורי התלמידים, לפיה מורה הקריאה של הילדים פוגע בהם בזמן הלימודים בצורה קשה ואכזרית. ביום ראשון השבוע, החשוד נעצר על ידי המשטרה.

לאחר שנחקר החשוד, הוא הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם לבקשת המשטרה הוארך מעצרו בחמישה ימים. הורים שבניהם לומדים בתלמוד תורה סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי המְלַמֶד הוא אב למשפחה מרובת ילדים, וכי לפחות שישה הורים הגישו תלונות למשטרה בחשד כי הוא ביצע מעשים חמורים מאוד בילדיהם.

"מהרגע הראשון זעקנו בבית המשפט ובמשטרה לחפותו של מרשינו" אומרים הבוקר ל'בחדרי חרדים' פרקליטיהם של המורה, עו"ד יהודה פריד וטל גבאי. "מדובר במלמד מסור, המלמד את ילדי ישראל קרוא וכתוב שמצא את עצמו יום אחד מעורב בשמועה זדונית שעברה מהורה להורה, וכדרכם של שמועות התנפחה מפעם לפעם".

לדברי עורכי הדין, "כל זעקתו שמדובר בהאשמות שווא - נתקלו בקיר אטום, והוא הובל למעצר על לא עוול בכפו". כפי שדווח ב'בחדרי', בית משפט השלום בפתח תקווה האריך ביום שני את מעצרו בחמישה ימים, עד הבוקר יום שישי. לבקשת פרקליטו, בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על שמו ועל כל פרט מזהה של החשוד.

באופן חריג ולא רגיל, בפרט כאשר מדובר בחשד לעבירות כה חמורות בילדים עם מספר לא מועט של מתלוננים, המשטרה החליטה שלא להביא את החשוד לבית משפט להארכת מעצר נוספת, אלא לשחררו לביתו. "אנחנו שמחים כי לאחר עבודה מאומצת גם הצלחנו לשכנע את המדינה כי מדובר באדם חף מפשע והוא כאמור השתחרר היום" אומרים עורכי הדין גבאי ופריד.

במשטרת מרחב שרון שם מתנהלת החקירה בעניינו של המלמד, אומרים הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי "בשלב הזה הראיות לא מבוססות מספיק" ולכן הוא שוחרר. מפרטים שהגיעו לידינו עולה, כי לכאורה מעורבות יתר של ההורים והקשר ההדוק ביניהם, הוא שהביא לזיהום החקירה ושחרורו של החשוד ממעצר.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה עוד, כי התנאים בהם שוחרר החשוד הינם: מעצר בית לחמישה ימים ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה - הילדים שהתלוננו והוריהם. התנאים, נקבעו על ידי קצין משטרה, בהסכמת עורכי הדין, ללא מעורבות בית המשפט.

בקבוצות ה-WhatsApp השכונתיות, התעורר פולמוס רחב בקרב הורי הילדים באשר ליחס הראוי למלמד בשלב זה ואופן הטיפול הנדרש במצב. "אין מקום להתנהג בבריונות וברצח של ממש לנחשד ומשפחתו" כתב הורה ל-3 ילדים בתלמוד התורה. בפוסט נוגע ללב שפורסם ב'בחדרי חרדים' בתחילת השבוע, "הפצת שמועה יש בה כדי שאדם ישלח יד בנפשו".

גם לאחר מעצר האב ובשלב של גביית עדויות מהילדים והוריהם, הקבוצות ובהם הורים געשו, בעיקר שלא לטובת החשוד.

"נשקול בימים הקרובים את המשך צעדינו המשפטיים בפרשה האומללה הזאת" אומרים עורכי הדין ל'בחדרי', אולם סירבו לפרט האם הם מתכוונים לתבוע את מפיצי החשדות.

מעשים חמורים וביערת הרע מקרבך מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד