י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הורס את הגזע הלבן"

הרוצח בבית חב"ד עלול לעמוד בפני עונש מוות

"העם היהודי הורס את הגזע הלבן", כך הסביר הרוצח הנתעב שביצע פיגוע טרור בבית חב"ד בסן-דייגו את מעשהו הנפשע • התובע רוברט ברואר אמר כי החשוד עלול לעמוד בפני עונש מוות

הרוצח בבית חב"ד עלול לעמוד בפני עונש מוות
זירת הירי סמוך לבית חב"ד צילום: רויטרס

הרוצח הנאצי שהרג אישה ופצע שלושה אחרים בחב"ד פוואי סן דייגו בשביעי של פסח, סיפר שעשה זאת משום ש"העם היהודי הורס את הגזע הלבן".

התובעים בדיון ביום חמישי האחרון הודיעו על 109 פשעי שנאה והאשמות נוספות נגד ג'ון ארנסט בן ה-19. שפתח באש בבית הכנסת ליד סן דייגו ב -27 באפריל ורצח את לורי גילברט-קיי, בת 60, ופצע שלושה נוספים.

התובע רוברט ברואר אמר כי החשוד עלול לעמוד בפני עונש מוות. ההאשמות נגד הרוצח כוללות גם הצתה במסגד סמוך.

"אנחנו לא נאפשר לחברי הקהילה שלנו להיות נרדפים בבתי התפילה שלהם, שם הם צריכים להרגיש חופשיים ובטוחים לממש את זכותם ולבצע את חובות הדת שלהם", אמר ברואר במסיבת עיתונאים.

תצהיר פדרלי הציג פרטים חדשים על הפיגוע. שם נאמר כי ארנסט קנה כחוק את AR-15, רובה חצי אוטומטי מאת סוחר מורשה בסן דייגו יום לפני הפיגוע, כך דווח האתר JTA.

לאחר שנכנס לבית הכנסת ורוקן מחסנית אחת, הוא עצר כדי לטעון מחדש, כך על פי התצהיר. כמה מחברי הקהילה, ביניהם שוטר משמר הגבול, ניצלו את ההפוגה כדי לגרש אותו מבית הכנסת.

אחר כך הוא התקשר למספר החירום 911 ממכוניתו וסיפר למוקדן את מה שעשה. הוא אמר שהוא חושב שהרג כמה אנשים, והוא עשה זאת כי "אני רק מנסה להגן על העם שלי מהעם היהודי, הם הורסים את העם שלנו", כך על פי התצהיר.

לפני שניתק הוא אמר למוקדן "העם היהודי הורס את הגזע הלבן".

סאן דייגו חב"ד עונש מות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד