י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חבל לנסוע עד לקרעסטיר"

רעיון בישיבה: פתיחת זמן והילולא לר' ישעיה'לה

בישיבת 'חיי תורה' לבחורים חסידיים לבני הקיבוץ, הופתעו הבחורים שלמדו ברציפות להיוודע כי הישיבה ערכה להם סעודת הילולא לזכרו של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר

רעיון בישיבה: פתיחת זמן והילולא לר' ישעיה'לה
פתיחת זמן קיץ והילולא בחיי תורה צילום: שלומי טריכטר

ברעיון גאוני שולב מעמד פתיחת זמן בישיבת 'חיי תורה' בביתר יחד עם סעודת ההילולא לר' ישעיה'לה מקרעסטיר זיע"א וזאת לאחר שלמעלה ממאה בחורי הישיבה בראשות הגר"ח שמרלר עשו שעות רצופות בלימוד לזכרו של רבי ישעיה'לה.

ראש הישיבה אמר בדבריו, "חבל לנסוע עד לקרעסטיר, הרבי זי"ע יבוא לכאן, על ידי לימוד תורה לנשמתו". בערבו של יום, הפתיע מנהל ורו"מ הישיבה, איש החינוך הרה"ג רבי יעקב הולצמן ביוזמה, ומעמד פתיחת הזמן שולב בסעודת ההילולא.

בסעודת ההילולא בהיכל הישיבה בביתר, פתח ראש הישיבה הרב שמרלר בדבריו בדברי שבח והודאה על העבר ומהמשוב החם שקיבל הוא ורבני הצוות מהורי התלמידים ומרבים, "הבחורים שלכם מקדשים שם שמים בהליכותם, בזיו פניהם, זה הסימן הכי טוב על בחור, שבבין הזמנים הרי הוא בן ישיבה חסידי אמיתי, זו לא חכמה להיות כך בימים רגילים בהם נמצא הבחור בין כותלי הישיבה, כשהוא אינו בישיבה, שם הוא נבדק ושם הוא נסקר בסקירה אחת".

הגר"ח הוסיף, "אבל בד בבד, חובה קדושה מוטל על כל אחד ואחד להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, ובפרט בימי הספירה הנעלים והמסגולים להיטהר ולהתקדש בקדושה של מעלה".

רו"מ הישיבה איש החינוך הרב הגאון רבי יעקב הולצמן, ציין את העובדה שבישיבת חיי תורה המייעדת לשנות הקיבוץ, לומדים את המקצוע הקשה שבמקדש הלכות ריבית בעיון וכן הלכות החמורות ברכות הנהנין. "זה אות וסימן שאין כל הבדל בגילאי הבחורים, ובכל גיל אפשרת להתעלות במעלות התורה והחסידות בדרך ישראל סבא", אמר הרב הולצמן.

חיי תורה קרעסטיר סעודת הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד