י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קיללו דחפו והרביצו לנו"

הכבאי שהותקף במאה שערים משחזר • צפו

בערבו של יום חמישי, קיצוני מאה שערים גרמו לחילול השם, כאשר תקפו באלימות צוות כיבוי שנקרא לכבות פח אשפה בוער, הצוות הותקף פיזית כאשר ניסו להגן על דגל ישראל שהתנוסס מעל הכבאית לרגל יום העצמאות • ראש הצוות משחזר את אותם רגעים ומבהיר כי ימשיך להיכנס לתוך השכונה הקיצונית גם בעתיד, ללא חשש ומורא • צפו

הכבאי שהותקף במאה שערים משחזר • צפו
ראש צוות הכבאות, רס"ל אבי לוי צילום: ציולמסך 'כאן11'

צוות כיבוי והצלה מתחנת ירושלים, נקרא בערבו של יום חמישי האחרון, לכבות שריפה ברחוב שפיצר בשכונת מאה שערים בבירה. במהלך הנסיעה לכיבוי השריפה, הותקף צוות הכיבוי בצורה ברוטאלית ע"י עשרות רבות של תושבים מקומיים אשר ניסו להסיר את דגל ישראל שהתנוסס על רכב הכיבוי לרגל יום העצמאות.

לוחמי האש נאבקו איתם תוך כדי שהם סופגים מהלומות, יריקות, דחיפות וקללות, והצליחו למנוע לזמן קצר את תלישת הדגל, אולם לאחר שהמשיכו בנסיעה למקום השריפה, חסמו התושבים המפגינים את הכבאית תוך כדי שהם שוכבים אל מול גלגלי הכבאית, ובזמן זה תלשו מפגינים אחרים את הדגל מהכבאית ואף עשו נזק לציוד ברכב הכיבוי ולכבאית עצמה.

לאחר מכן, אותם קיצונים העלו את הדגל באש, תוך שהם שרים "מחה תמחה את זכר עמלק".

כעבור יומיים, שחזר מפקד צוות הכיבוי רס"ל אבי לוי באוזני כתבת 'כאן11' יערה שפירא את אשר אירע, "הם קלטו שהדגל נמצא מאחורה והם פשוט ניסו לתלוש אותו. אני ואיש הצוות שלידי ירדנו וניסינו למנוע זאת מהם ממש בכוח. ראינו שזו המולה גדולה מדי, כולל דחיפות קללות, אגרופים ששלחו לכיווננו, ראינו שזה כבר הופך להיות יותר מדי... הרביצו לנו. ברגע שאתה נכנס זה קשה לצאת, זה לקחת רוורס וזה נתיב שהוא חד סטרי".  באדיבות 'כאן11'

הוא ממשיך ומספר, "אז חלק מאותם מפגינים נכנסו ממש מתחת לגלגלים, הם פתחו את התאים הצדדים ואת התא הקדמי וניסו לקחת ציוד".  

"חשוב להגיד שלא מדובר בכלל האוכלוסיה החרדית, מדובר פשוט בקומץ ואנחנו עובדים איתם בשיתוף פעולה והכל טוב ויפה ואנחנו נמשיך לעשות את העבודה והפעילות שלנו", הוא מבהיר.

לשאלת הכתבת יערה שפירא, "בפעם הבאה שאתה נכנס למאה שערים?", "אותו הדבר, בלי שום היסוס בלי שום פחד, אותו דבר", מבהיר מפקד צוות הכבאות, לסיום.

כיבוי אש מאה שערים אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד