ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
החוק עבר

העסקן החסידי הגיע להודות לצדיק • תיעוד

החוק שעבר בניו יורק המקל על עונשם של עברייני 'צווארון לבן' הגיע גם לקרעסטיר • העסקן שהצליח לפעול למען החוק הגיע להודות אצל הצדיק רבי ישעיה'לה • "טסתי לצדיק וביקשתי עזרה; חזרתי לארצות הברית, והייתה לי ישועה גדולה" • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

העסקן החסידי הגיע להודות לצדיק • תיעוד
העסקן משה מרגרטן בציון בקרעסטיר צילום: באדיבות המצלם

העסקן החסידי ר' משה מרגרטן מחסידות סקווירא, הגיע לקרעסטיר לפקוד את ציונו של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר הטמון בהונגריה - כדי להודות ולהלל על ההצלחה האדירה של העברת החוק לשחרור אסירי 'צוווארון לבן' בארה"ב.

אתמול (מוצאי שבת) הגיע העסקן יחד עם קבוצה גדולה מארה"ב ששהו בציון - והגיעו להודות לה' על ההצלחה האדירה בהעברת החוק.

ל'בחדרי חרדים' מספר העסקן החסידי, "שנה שעברה היו לי קשיים גדולים עם החוק, טסתי לצדיק וביקשתי עזרה; חזרתי לארצות הברית, והייתה לי ישועה גדולה; לאחר מספר חודשים שוב התעוררו קשיים, טסתי שוב לצדיק, וכשחזרתי היה לי הצלחה גדולה, והצלחתי להעביר את החוק שעליו עמלתי 10 שנים יחד עם אנשים נוספים, אז טסתי לציון שוב כדי להודות לצדיק על ההצלחה".

בסעודת מלוה מלכה במוצאי שבת עם האדמו"רים משאץ ולעלוב ניקלשבורג. צילום: באדיבות המצלם

כזכור, החוק החדש שעבר בסנאט האמריקני לפני מספר חודשים, הביא לאנחת רווחה מסוימת בקהילות החרדיות בניו יורק.

מדובר בחוק שדווח אודותיו ב'בחדרי חרדים', שעניינו הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן, כאשר מאות אסירים הכלואים בארה"ב בגין עבירות שעניינם הלבנת הון ו/או העלמת מס, יזכו לחנינה אם החוק יעבור, כולל החרדים שבהם.

מרגרטן סיפר אז ל'בחדרי חרדים' על המאבק הקשה והבלתי מתפשר של איש אחד, שרתם לשם כך את האדמו"ר מסקווירא ומשם הכל היסטוריה. יצוין כי הוא עמל להעביר החוק במשך כעשור, וכאמור החוק עבר בניגוד לכל הסיכויים.

ראשי החצרות בארה"ב, ביניהם סאטמר, באבוב, סקווירא וסקולען, ועוד ארגונים ועמותות המסייעות לאסירים חרדים, יצאו בקמפיין ענק לטובת אותם אסירים, וראוי לציין שהחוק הוא רק לגבי עבירות צווארון לבן, ולא לעבירות ש'בין אדם לחברו'.

קרעסטיר צווארון לבן סקווירא חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד