י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"היועמ"ש ישקול את צעדיו"

פרקליטי נתניהו סירבו לקבל חומר החקירה

היועץ המשפטי לממשלה שלח באמצעות שליח את חומר החקירה של נתניהו לפרקליטיו, אך אלה סירבו לקבל • "סירוב זה הינו תמוה. יועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם" • השימוע קבוע תוך שבוע וחצי

פרקליטי נתניהו סירבו לקבל חומר החקירה
נתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב לפניית סנגוריו של ראש הממשלה מערב יום הזיכרון, שבה הודיעו כי מרשם מעוניין בקיומו של שימוע והציגו בקשות שונות בנוגע לחומרי החקירה. בתשובתו מסר, כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום הליך השימוע, וכפי שנמסר לא אחת - ככל שההליך אכן יתקיים, בכוונתו לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה.

במכתבם ביקשו עורכי הדין של נתניהו כי ייקבע לוח זמנים חדש לקיום השימוע, התואם את הערכתכם באשר לזמן הדרוש לשם היערכות הולמת להליך. לעניין זה היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש ללימודו, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו.

עם זאת ציין, מובן כי הסנגורים רשאים לבקש בקשות שונות בקשר להליך השימוע, והדברים יישקלו לגופם בשים לב למכלול הנסיבות, כפי שנעשה על ידי התביעה הכללית כדבר שבשגרה. לשם קידום הליך השימוע בתיקי החקירה הנדונים, ביחס לכל אחד מהחשודים, "הועתקה ליבת חומר החקירה שנאספה בהם על גבי מדיה מגנטית, וזאת על מנת להקל על התמצאות החשודים בחומר החקירה ולחסוך בזמן העתקת החומרים".

המדיה המגנטית, אשר הועברה לחשודים האחרים זה מכבר בהתאם לבקשתם, צורפה כעת גם למכתבו של היועמ"ש, לעיון ראש הממשלה. לאור כל האמור, ומשהועברה ליבת חומר החקירה לעיון באי כח ראש הממשלה כאמור, נתבקשו האחרונים לתאם מועד לקיום השימוע עד ליום 20.5.19.

בהודעת משרד המשפטים נכתב כי לפני זמן קצר (ראשון) הגיע שליח מטעם היועץ המשפטי לממשלה, למשרדו של עו"ד נבות תל-צור, "אך במשרד סרבו לקבל את מכתבו של היועמ"ש ואת חומר החקירה שצורף לו". במשרד  היועמ"ש אמרו כי "סירוב זה הינו תמוה" ולכן שוגר המכתב אל עורכי הדין גם באמצעות דוא"ל. "היועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם" נכתב.

ח"כ יואב סגלוביץ (כחול לבן) אמר "אני מתקשה להאמין שאכן פרקליטי נתניהו סרבו לקבל את מכתבו של היועמ"ש ואת חומר החקירה שצורף לו. אכן על היועץ להקשיב לטענות נתניהו בלב פתוח ובנפש חפצה בזמן השימוע. אבל אסור להתבלבל, מי שקובע את כללי המשחק הוא היועץ המשפטי, התנהלות כזו כפי שמתוארת לא זכורה לי מעולם בהתנהגות של איש ציבור. על היועץ המשפטי לקבוע זמן נקוב לקיום השימוע וכל התחמקות נוספת של ראש הממשלה, כמוה כויתור על השימוע. הדברים האלו צריכים להיות בכתב, מפורסמים לציבור וברורים לכל".

אביחי מנדלבליט שימוע בנימין נתניהו נבות תל צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד