י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

עם גיוס של 400 מיליון ₪ תוך שנה, ב'קהילות' חנכו משרדי ענק • גלריה

באירוע בוטיק מיוחד, נחנכו השבוע משרדי 'קהילות' החדשים בבית 'דגל התורה' בבני ברק וכל המי ומי הגיעו לחגוג • מנכ"ל החברה: "אפשר להוריד את המע"מ ל- 12% אם תאפשר המדינה החזרים לאנשים פרטיים" • וגם: כיצד השתלטו המסכים המקוונים על עולם הישיבות? המספרים המלאים בפנים

עם גיוס של 400 מיליון ₪ תוך שנה, ב'קהילות' חנכו משרדי ענק • גלריה
הרבנים בטקס קביעת המזוזה צילום: בחזית

אחרי שהחדירו את קדמת הטכנולוגיה לאלפי בתי כנסת וישיבות, באמצעות מסכי 'קהילות' המאפשרים בין היתר תרומות אונליין לאלפי עמותות, ארגונים ומוסדות, חנכו השבוע ב'קשר' את משרדי החברה החדשים בבית 'דגל התורה' בבני ברק.

מעמד קביעת המזוזה • קרדיט: בחזית

החברה, שמנהלת מזה 13 שנה למעלה מ-8,000 עמותות במגזר, פרצה בשנה האחרונה לתודעה הציבורית עם השקתם של מסופי 'קהילות' שפרוסים כאמור באלפי נקודות. כאשר מעבר למערך התרומות דרכם, הם משמשים גם את הכוללים כ'שעון נוכחות' ומאפשרים לאברכים להנות דרכם משירותים הנמנעים מהם בשל אי-השימוש בסמרטפון, כמו למשל הטענת רב-קו אונליין.

מנתוני 'קשר' עולה, כי במהלך שנת הכספים 2018 סולקו דרכה תרומות בהיקף גבוה מ-400 מיליון ₪, זינוק של כ- 25% מהתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי מנכ"ל החברה אריה הרשלר, "אפשר יהיה להפחית את המע"מ לכ-12 אחוז על ידי העמקת גביה באמצעות החזרת מע''מ גם לאנשים פרטיים, מה שיגרום שכל מוכר בכל חנות שהיא יהיה חייב להוציא חשבונית מס לכל לקוח מזדמן, מכיון שהלקוח ידרוש את החשבונית על מנת לקבל החזר מע''מ".

הרשלר הוסיף והתייחס לעליה הגבוהה במספר פעולות תשלומים בכרטיס אשראי והחזקת כרטיסים בציבור החרדי, ואמר כי להערכתו "חלק גדול מכך נזקף לזכות חברת קשר שפיתחה את הסטארטאפ של עמדות תרומה דיגיטליות בבתי כנסת, מה שגרם שרוב מוחלט של התרומות בציבור החרדי עוברים באמצעות כרטיסי אשראי".

'קשר' היא חברת סליקת האשראי היחידה במגזר והיא שותפה מדי שבוע בדיונים הנערכים בבנק ישראל מול חברות האשראי במשק. בנוסף, היא מחזיקה ברישיון האבטחה הגבוה ביותר, על פי תקן PCI המחמיר. בחברה מועסקים כ- 50 עובדים חרדים.

"אין ספק שמיזם 'קהילות' שהובלתי בשנה האחרונה, אחראי לפריצת החברה לתודעה הציבורית במגזר", אמר סמנכ"ל החברה אליהו דייטש. לדבריו, "אם עד לפני שנה פעלה החברה בגזרת העמותות בלבד, המיזם הזה הפך את כלל האברכים ללקוחות הקצה".

השבוע כאמור, נחנכו משרדי החברה החדשים המתפרסים על פני כ- 600 מ"ר בבניין 'דגל התורה', במהלכה נקבעו המזוזות על ידי רבנים ואישי ציבור בכירים.

ח"כ יעקב אשר, שהשתתף במעמד קביעת המזוזות, שיבח את המיזם ואמר כי "אנו עדים לכך שגם בעידן הטכנולוגי ניתן להנגיש את הפלטפורמות החדשניות ביותר לציבור החרדי ולאפשר את השותפות עם ארגוני החסד ועולם התורה, תוך שמירה על הערכים והמאפיינים של הציבור, זו התארגנות שהיא מכפיל כח לפעילות של חברי הכנסת בדאגה היומיומית לאזרח החרדי ואנו מתכוונים לבחון את השימוש במיזם ככלי להנגשת שירותים נוספים למען הציבור הרחב".

בין משתתפי האירוע בלטו הרה"ג ר' ישראל מרמרוש, הרה"ג ר' אברהם ישעיהו קרליץ, הרה"ג ר' פנחס וינד, יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני, חה"כ יעקב אשר, סגן ר"ע בני ברק מנחם שפירא, מנכ"ל רב-קו אונליין מוטי מימון ועוד.

קהילות תרומות בתי כנסת קביעת מזוזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד