י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מגבשים את מסמך הדרישות

תיעוד: ראש הישיבה וחבר צוות המו"מ נועדו

בצל הקשיים במשא ומתן הקואליציוני, נועד חבר צוות המשא ומתן של 'יהדות התורה', ח"כ אורי מקלב, עם ראש ישיבת מיר הגרא״י פינקל. השניים דנו בגיבוש הדרישות לטובת עולם הישיבות ובדגש על תלמידים תושבי חו"ל

תיעוד: ראש הישיבה וחבר צוות המו"מ נועדו
הגרא״י פינקל עם חה"כ מקלב צילום: באדיבות המצלם

בעוד המו״מ מתמהמה, בסיעת 'יהדות התורה' ממשיכים לגבש את מסמך הדרישות. ראשי ישיבות ועסקנים מעלים סוגיות נוספות בפני חברי צוות המו"מ לקראת גיבוש ההסכם.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד ובו נראה חבר צוות המו"מ ח"כ אורי מקלב, כשהוא נועד במהלך סוף השבוע עם ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל ובמהלכו דנו בצרכי עולם הישיבות.

במהלך הפגישה העלה ראש הישיבה, שתחת חסותו חלק ניכר מתלמידי חו"ל ולהם צריכים שונים, בעיקר בירוקרטיים, לצד צריכים בסיסיים אחרים.

בין הסוגיות שעלו, הדרישה להשוות את תקציב בני ישיבות חו״ל שעומד על 60% בלבד מהתלמיד הישראלי. ראש הישיבה ביקש מחה"כ מקלב לפעול להשוואת התקציב.

בנוסף, ראש הישיבה ביקש מחבר צוות המו"מ מטעם 'יהדות התורה' לסדר את עניין חופשות בני הישיבות, שיוצאים בדרך כלל לחופשות ארוכות אל בני משפחותיהם בניכר והוא מבקש להקל עליהם כפי שנהוג עם בנות המדרשה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי במהלך הפגישה בה השתתף גם מנהל הישיבה יונתן כהן, יחד עם עו"ד יהודה גוטמן יועצו של חה״כ מקלב, העלו את הדחיפות בחקיקת החוק שישנה את תקציב הישיבה מתמיכה לתקציב כפי שחשף לראשונה 'בחדרי חרדים'.

הגראי פינקל אורי מקלב יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד