י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות ההבטחות

יהדות התורה תוותר על חוק יסוד ערך לימוד תורה? "אין לזה סיכוי"

חוק הדגל של יהדות התורה, אותו הבטיחו פעם אחר פעם לקדם צפוי להיגנז בשלב זה עקב שורת קשיים בדרך לחקיקתה • המדובר הוא על חוק יסוד לימוד תורה, זה שהיה אמור לעגן בחקיקת יסוד את החשיבות של לימוד התורה בעם ישראל, וההתייחסות ללימוד תורה כשירות למען העם

יהדות התורה תוותר על חוק יסוד ערך לימוד תורה? "אין לזה סיכוי"
ליצמן וגפני צילום: פלאש 90

בעקבות ההתעקשות בליכוד כנגד חוקי הדת שדורשים בסיעות החרדיות, ולאחר שבליכוד שללו את רוב הדרישות החרדיות, בסיעת יהדות התורה נוטים לוותר על הדרישה של חוק יסוד ערך לימדו תורה.

בכירים ביהדות התורה, ובצוות המו״מ של המפלגה אומרים ל׳בחדרי חרדים׳ כי במפלגה החרדית מבינים כי הסיכוי להעביר את זה בקואליציה העתידית שואפת לאפס ולכן הם נוטים לוותר על הדרישה.

המסקנה אליה הגיעו חלק מחברי יהדות התורה נובעת משום שבליכוד הודיעו לחברי צוות המו״מ של יהדות התורה כי לא יהיה סיכוי להעביר את חוק יסוד ערך לימוד תורה, בין היתר גם בשל התנגדות פנימית שקיימת בליכוד.

הוויתור של יהדות התורה מגיע למרות חוות הדעת המשפטית של עו"ד יצחק מירון שנחשפת כאן לראשונה ובו הומלץ כי החוק יסייע משפטית לשמר את המצב הנוכחי לפיו, "תעוגן בחקיקת יסוד החשיבות של לימוד התורה בעם ישראל, וההתייחסות ללימוד תורה כשירות למען העם (חוק יסוד לימוד תורה)".

לא ברור האם כלל חברי צוות המו"מ של יהדות התורה וחברי הסיעה יסכימו לוותר על הדרישה עליה הם חזרו שוב ושוב במהלך קמפיין הבחירות ובמהלך הקדנציה החולפת, בין היתר בשל הכוח הפוליטי שנותן להם אפשרות להתעקש על נושא זה.

יהדות התורה חוק יסוד לימוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד