י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל ההסתה > עומדים איתנים

וועדת הרבנים לא מתפשרת - הסרת החרם רק עם שמירת שבת

חרף ההסתה של לפיד ומקהלתו - חברי ועדת הרבנים התכנסו אמש יחד עם ראשי ההסתדרות והבהירו להם חד משמעית, כי לא יתכופפו בשום צורה למען המפעל וכי הפתרון היחיד הינו הפסקת חילול השבת לגמרי, "אם המפעל מבקש לשמור על לקוחותיו, עליו לפחות לא לפגוע בהם"

וועדת הרבנים לא מתפשרת - הסרת החרם רק עם שמירת שבת
בקבוקי יין. אילוסטרציה צילום: unsplash

סערת מפעל פניציה לא יורדת מסדר היום, כאשר בוועדת הרבנים למען השבת מסרבים לשנות את עמדתם כנגד החרם שהציבו למול מפעל מחלל השבת וזאת למרות הסכנה הנשקפת לסגירת המפעל או פיטורי עשרות עובדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (ראשון) נועדו חברי הוועדה למען קדושת השבת עם ראשי ההסתדרות, ובמהלכו הבהירו כי אם יש רצון לשמור על פרנסת העובדים במפעל פניציה בירוחם, הפתרון היחיד הוא הפסקת חילול השבת, "הציבור שומר השבת ישמח לרכוש מתוצרת המפעל", הבהירו.

בפגישה שהתקיימה בסמינר בית יעקב 'מורשת דליה' בבית שמש, השתתפו חברי ועדת הרבנים למען קדושת השבת, הרב צבי אודסר, הרב אמיר קריספל והרב יצחק גולדקנופף מזכיר הוועדה. מטעם ההסתדרות השתתפו המנכ"ל אופיר אלקלעי, מנהל אגף כלכלי בהסתדרות שי בירן, רב ההסתדרות, הרב בן ציון בר שלום. 

כאמור, נציגי ההסתדרות הציגו את החשש מפני סגירת מפעל פניציה ופיטורי עובדיו. נציגי ועדת הרבנים למען קדושת השבת הבהירו להם כי הדרך היחידה להגן על מקום עבודתם של עובדי פניציה, היא שמירת שבת כהלכתה.

הרב גולדקנופף קבל על מתקפת ההסתה האנטי-חרדית של הנהלת פניציה ואמר כי "היא לא גורמת אהבת אחים". הוא הדגיש באוזניהם כי "אם המפעל מבקש לשמור על לקוחותיו, עליו לפחות לא לפגוע בהם. ציבור שומרי השבת לא מוכן לקדש על היין מתוך בקבוק הקשור לחילול שבת".

עוד הבהיר גולדקנופף כי "בפניציה יש פתרון קל וזמין, וראשי המפעל ממיטים את האסון על ראש עובדיהם ביודעין. את מרקחת כשלונם הם מנסים לשפוך על ראשי החרדים להסית ובכך להסיט את התלונות מעליהם".

בפגישה התחייבו רבני ועדת השבת כי באם הנהלת המפעל תתחייב לשמור שבת, הרי שהם יפעלו לכך כי כל גופי הכשרות יקראו להשתמש בתוצרת פניציה, אם היא תשמור שבת, כשבנוסף ייעשה מאמץ של הנציגות החרדית לסייע למפעל בכל דרך שהחוק מאפשר.

נזכיר, בשעות בוקר יום האתמול הגיע חבר הכנסת יאיר לפיד לסיור במפעל המוחרם, יחד עם שניים מחברי סיעתו חברי הכנסת מאיר כהן ופנינה תמנו-שטה, ובסיומו תקף את החרדים כהרגלו מאז ומעולם וביתר שאת בימים האחרונים, "יש כאן ניסיון לכפות, כפייה דתית שתגרום לפיטורים של עובדים וסגירה של מפעל בישראל באזור שגם ככה סובל ממצוקה של תעסוקה ותעשייה אסור לתת לזה לקרות, אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, זה יגמר גם בחרם ציבורי נגדי גם של חרם צרכנים חילוני בשביל מה אנחנו צריכים את זה, משנות השלושים פועל פה מאחורי התנור הזה אין שום סיבה לגרום לסגירת המפעל בגלל חרם צרכנים", כך לפיד.

פניציה עבודה בשבת חרם ועדת הרבנים למען השבת יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד