י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות הטענות

שינוי מגמה: החרדים עובדים ומרוויחים יותר

נתוני התעסוקה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על מגמת עליה בשיעור הגברים החרדים העובדים כמו גם הנשים החרדיות העובדות • במקביל, נרשמת עליה בשכר של גברים ונשים חרדים

שינוי מגמה: החרדים עובדים ומרוויחים יותר
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע דו"ח מבקר המדינה שהצביע על ירידה במספר החרדים באקדמיה ועל נתוני נשירה משמעותיים, תמונת המצב מנתוני התעסוקה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרבעון הראשון של 2019, מצביעה על מגמת עליה בשיעור הגברים החרדים העובדים. שיעור הנשים החרדיות העובדות ממשיך להיות גבוה מהיעד הממשלתי.

על פי נתוני הלמ"ס, שיעור התעסוקה של גברים חרדים עלה ברבעון הראשון של שנת 2019 הן לפי ההגדרה המקובלת של מוסד לימודים או מקום מגורים והן לפי הגדרה עצמית. שיעור הגברים החרדים העובדים עומד של 52.6%, עליה של 2.4% ביחס לנתוני התעסוקה של שנת 2018.

הנתונים שכללו גם נתוני הכנסות מעבודה (שכירים) בשנת 2017, מצביעים על עליה בשכר של גברים ונשים חרדים, וצמצום משמעותי של פערי השכר השעתי בין נשים חרדים לנשים שאינן חרדיות.

בעוד בקרב גברים חרדים, ממוצע השכר עלה בצורה מתונה מ-52.8 ₪ ל-53.2 ש"ח לשעה, אצל נשים חרדיות נרשמה עליה של 6.6 ש"ח לשעה, לרמה של 60.5 ש"ח לשעה, בעוד ממוצע השכר השעתי של נשים יהודיות שאינן חרדיות עומד על 61 ש"ח.

נתונים חיוביים אלה, הינם שינוי מגמה ביחס לנתונים של השנים האחרונות שהצביעו על סטגנציה ואף ירידה במספר החרדים העובדים. לדברי מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח (קידום מקצועי חרדי), "הנתונים המעודדים המצביעים על עליה בשיעור החרדים העובדים ועליה ברמת השכר שלהם, לצד הירידה במספר החרדים באקדמיה ואחוזי הנשירה הגבוהים, מוכיחים את הצורך בחשיבה מערכתית מחודשת שתמנע מהסללה גורפת לאקדמיה, ותקדם התאמת 'חליפת תעסוקה' אישית לכל פונה".

לדברי פלדשטיין, "גם ב'מרכז כיוון' – מרכז ההכוון התעסוקתי המוביל לחרדים, אנו דוגלים בגישה זו של מתן ריבוי פתרונות תעסוקה יצירתיים לציבור החרדי עם מגוון הכשרות מקצועיות, שמעניקים את המענה המושלם לכל חלקי האוכלוסיה החרדית, מה שמוכיח את עצמו עם הצלחות ונתוני השמה מרשימים".

תעסוקת חרדים חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד