י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך תנהלו את התקציב החודשי שלכם נכון יותר

משפחה היא סוג של עסק אליו מוזרם תקציב מדי חודש, בו יש הוצאות קבועות וגם בלתי צפויות • אנו רוצים שישרוד ואף ישגשג, וכדי לתחזק את התא המשפחתי ברמה התקציבית באופן הטוב ביותר, חשוב מאוד לנהל תקציב חודשי באופן מיטבי • איך עושים זאת? הנה מספר המלצות שיסייעו לכם בדרך לניהול העסק הכי שמח שיש

כך תנהלו את התקציב החודשי שלכם נכון יותר
ניהול תקציב צילום: pixsabay

משפחה היא סוג של עסק אליו מוזרם תקציב מדי חודש, בו יש הוצאות קבועות וגם בלתי צפויות. אנו רוצים שישרוד ואף ישגשג, וכדי לתחזק את התא המשפחתי ברמה התקציבית באופן הטוב ביותר, חשוב מאוד לנהל תקציב חודשי באופן מיטבי. איך עושים זאת? הנה מספר המלצות שיסייעו לכם בדרך לניהול העסק הכי שמח שיש.

 תכננו מראש חופשות משפחתיות

תכנון חופשה משפחתית הכולל רכישת כרטיס טיסה או שריון צימר משפחתי עשויים לגזול משאבים כספיים רבים, בכך אין ספק. אנחנו חותרים למציאת יעד שישמח את כולם, רוצים ליהנות מהתנאים הטובים ביותר שיש ולהשאיר גם מקום להוצאות, אטרקציות ובילויים. על מנת שנוכל למזער בזבוז מיותר של כספים, ולנצל את התקציב באופן הטוב ביותר, מומלץ מאוד לתכנן את החופשה כמה שיותר זמן מראש.

אם אתם מתכננים טיסה משותפת לחו"ל, נסו להזמין כרטיסי טיסה ומלונות זמן הנע בין חצי שנה לשנה מראש. כך תוכלו ליהנות ממחירים מצוינים ולחסוך כסף רב. כמו כן, בשל הזמן הממושך תוכלו לעקוב אחרי הזדמנויות מגוונות לאטרקציות ביעד המבוקש, ולרכושם בעת הנכונה מבלי שתצטרכו להתפשר או להיקלע להוצאות כבדות מדי בסמוך למועד הטיסה.

נהלו מעקב הוצאות

נשמע טריוויאלי, אך מהרגע בו תתחילו לעשות זאת – לא תאמינו כמה ניהול התקציב החודשי נעשה פשוט הרבה יותר. כדי לנהל מעקב הוצאות, חשוב לעשות זאת בצורה חכמה ולסנכרן את ההוצאות בין שני בני הזוג.

תוכלו לפתוח מסמך משותף ב"Google Sheets" ולחלקו לעמודות הכוללות את שם החודש, מהות ההוצאה, הסכום וכל עמודה נוספת שנראה לכם שתהיה שימושית עבורכם במעקב והניהול. באופן זה תוכלו לדעת כמה אתם באמת מוציאים מדי חודש, מהן ההוצאות שניתן לחפש להן חלופות זולות יותר ועוד.

הכינו רשימת קניות מראש

התפנתה לכם שעה בלו"ז ואתם חושבים לנצל אותה לגיחה קצרה לסופר – אך אל תתפתו לעשות זאת אם לא הכנתם מראש רשימת קניות מסודרת, המכילה במדויק את כל מה שאתם זקוקים לו. באופן אוטומטי, הדבר יסייע לכם לא להיגרר אחר מוצרים במבצע שאתם לא באמת זקוקים להם. כך תוכלו לשלוט בהוצאות ולהוסיף לעגלת הקניות רק את מה שאתם באמת צריכים. בטווח הארוך, תראו כיצד ההוצאות השוטפות שלכם מצטמצמות וארונות המטבח מלאים בכל טוב – אך כזה שאתם באמת עושים בו שימוש תכוף.

נהלו חשבון בנק משותף

איחוד חשבונות הבנק השונים לחשבון בנק אחד יסייע לכם רבות בניהול התקציב המשפחתי. כשאתם עושים זאת, אתם יכולים לשלוט בהוצאות המתוכננות, במצב העו"ש הנוכחי ואפילו לחסוך משמעותית בעמלות השונות ובצמצום מסגרת האשראי.

העדיפו שימוש בכרטיס אשראי אחד

ברגע שתקצו לכל אחד מבני המשפחה כרטיס אשראי אחד בלבד ולא תתפתו לעשות שימוש במספר כרטיסים – תראו כיצד ההוצאות שלכם קטנות באופן אוטומטי. אל תתפתו לקבל כרטיס אשראי הניתן לכם בחינם ומקנה לכם מבצעים והטבות בבית העסק בו הוא מוצע, על אף שבטווח הקצר הדבר עשוי לחסוך בהוצאות, בטווח הארוך שימוש במספר כרטיסי אשראי נותן תחושה של שפע מדומה וגורם לנו להגדיל את ההוצאות שלנו, לסבך את יכולת המעקב שלנו אחריהן ולעלות לנו הרבה יותר כסף.

אל תתביישו להתמקח

מדי חודש, ההוצאות הקבועות שלנו עשויות להסתכם במאות עד אלפי שקלים – סכומים גבוהים מאוד לכל הדעות. כמובן שיש הוצאות רבות שאנו לא יכולים להתפשר עליהם – כגון הוצאות הביטוח, עמלות הבנק, חשבונות חשמל, מים וארנונה, חינוך, אינטרנט ועוד. אך אנחנו בהחלט יכולים לנסות להתמקח ולהגיע לסכום שפוי יותר. לדוגמה, יש עמלות רבות שאתם ממש לא חייבים לשלם לבנק, לשם כך עליכם לפנות בעצמכם לנציגי השירות ולבקש מהם  לבטלן או להפחית את עלותן.

בדומה לזאת, תוכלו לפנות אל ספק האינטרנט שלכם, ספק הכבלים וגם אל ספקי הטלפון שלכם בין אם יש לכם טלפון נייד או נייח ולהתמקח עימם על העלויות אותן אתם משלמים מדי חודש בחודשו. סקירה מקיפה של נותני שירות אלו תתן לכם מינוף בהתמקחות ותוכלו להוזיל אלפי שקלים מהתקציב הביתי שלכם.

לסיכום, ישנן דרכים רבות בהן תוכל לחסוך כסף. תוכלו אף להשתמש בטיפים השונים המוצעים במאמר זה ולראות כיצד יישום של עצות אלו עוזרים לכם לשמור על תקציב ביתי מאוזן וחכם

 

ניהול תקין תקציב חופשה תכנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד