י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התושבים המומים

פלא: העץ שנדם עם פטירתו של זקן הרבנים

תושבי היישוב בו התגורר במשך שנים רבות זקן רבני תימן שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נחשפו לדבר פלא: עץ שניצב בחצר הבית הפך קירח ועליו נשרו לאחר פטירתו

פלא: העץ שנדם עם פטירתו של זקן הרבנים
העץ שנבל בחצר ביתו של הגר"ש קורח זצ"ל צילום: מכון שפתימלך

מקורביו ובני משפחתו של הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל, רבה של בני ברק וזקן רבני תימן, מספרים על דבר נורא שהתרחש בימים אלו, כחצי שנה לאחר פטירתו.

לדברי התלמידים, זה ממחיש את האבדן הגדול של האיש שכל ארבע אמותיו, קירות ביתו ואף עצי גינתו, היו ספוגים בעמל התורה ושקידתה במשך שנים רבות ללא הפוגות.

בחצר ביתו של הגר"ש זצ"ל בישוב חשמונאים שבו התגורר הרב בחמש עשרה שנה האחרונים קודם פטירתו. במרכזה של החצר גדל עץ נוי מלבלב ופורח לגבהים, אשר במשך שנים רבות הוא היה נישא לגבהים והעניק עוצמה לכל העצים שסביבו.

התלמידים מדווחים כי לאחר פטירת הרב לפני כחצי שנה, הרבנית שתחי' שמה לב לכך שהעלים החלו לנשור מהעץ ללא שום סיבה ואף בשיא פריחתו ובתקופה שהגשמים מצויים והאילנות מלבלבים כבכל שנה ושנה, ויהי לפלא.

העץ בשיא פריחתו

וכך לאט לאט העץ הלך והתדלדל, עד שבתקופת החגים כל העץ נהיה ממש קרח ללא עלים כלל. כל זאת כאשר שאר העצים הסמוכים לו, מלבלבים ופורחים כדרכם. אנשים רבים מכל האיזור הגיעו בהמוניהם לראות את הפלא, מזועזעים והמומים לראות את המחזה העצום. 

בנו ממשיך דרכו הגאון רבי עמרם קורח, רב ומו"ץ קהילת תורת חיים ספרדים ביתר עילית, מצביע על דברי הגמרא במועד קטן לפיהם "ארץ שנער הרה וילדה, ארץ צבי גידלה שעשועיה, אוי לה כי איבדה כלי חמדתה. כשנפטר רבי אבהו, עמודי קיסרי הורידו דמעות. וכשנפטר רבי יוסי, שפעו המרזבים שם וכו'. כשנפטר רב אסי נעקרו כל האילנות. וראה בפירוש המהרש"א שביאר, כי בשעה שהצדיק אשר הוא עמוד העולם, נחסר מן העולם וראוי לבכות עליו, אלו הדברים פורעניות הם הבאים במיתת הצדיקים, וכמו שכתוב מפני הרעה נאסף הצדיק".

העץ בימים טובים יותר קודם הסתלקותו של הרב זצ"ל

עוד הוסיף הבן וציין את דברי הזוהר: "עץ -דא תלמיד חכם, וכשם שהעץ מיצל מסוכך ומגן, כך התלמיד חכם. ובמות התלמיד חכם הוסרה הגנתו וזכויותיו. ולכך אלפי העלים דמעו נבלו יבשו ונשרו. אוי לנו כי אבדנו כלי חמדה. הצור תמים פעלו".

בתמונות המצורפות, ניתן לראות בבירור את העץ בשיא פריחתו, לצד העץ שנדם ושאר העצים המלבלבים ופורחים ביתר שאת. 

הבן הגאון רבי עמרם ליד העץ שנבל

זקן רבני תימן עץ פלא הרב שלמה קורח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד