י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ישלם אלפי שקלים

גזר הדין: ראש העיר נשלח לעבודות שירות

ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר שהורשע במרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון ירצה שבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וישלם קנס בסך 50,000 ש"ח

גזר הדין: ראש העיר נשלח לעבודות שירות
יוסי בן דוד צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון גזר את דינו של יוסי בן דוד, ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר, לאחר שהורשע במרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון. ביהמ"ש גזר עליו 7 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 50,000 ש"ח. במסגרת ההסדר, התפטר הנאשם מתפקידו הציבורי כחבר מועצת עיריית יהוד-מונוסון.

לפי כתב האישום המתוקן בו הודה הנאשם, במהלך השנים 2009- 2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל הנאשם לקדם את ענייניו של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בניה במתחם מלון אוויה בעיר יהוד, זאת למרות החברות ששררה ביניהם וסיוע כלכלי שהעניק עזרא לנאשם.

כך, במסגרת פעולותיו של הנאשם בעסקת נדל"ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשת בן דוד ערבות בנקאית ללקיחת הלוואה בסך של כ-2 מיליון ש"ח, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת ראש העיר. בנוסף, חרף מגעים שונים של בן דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם הנאשם.

בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של ראש העיר, בתמורה לכ-1,900,000 ש"ח. עד מועד הפתיחה בחקירה לא הועברו כל התשלומים המוסכמים בחוזה המכירה לעזרא.

על אף ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן דוד עם עזרא והסיוע הכלכלי שעזרא העניק לו, פעל במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד בפני הועדות לתכנון ובנייה, מנהל מקרקעי ישראל, היועץ המשפטי לממשלה וגופים רשמיים נוספים, מבלי שדיווח על ניגוד העניינים המהותי לאף אחד מן הגורמים מולם פעל, ותוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

בית המשפט קבע כי "בסיס העבירה בה הורשע הנאשם הינו בעמידה בניגוד עניינים מהותי, כאשר מצד אחד קיבל סיוע כלכלי מעזרא ברכישת מקרקעין, ומצד שני פעל, בתפקידו כראש עיר ויו"ר הוועדה המקומית, לקדם תכנית שהוגשה על ידי עזרא לועדה המקומית, בפרוייקט נדל"ן בעיר יהוד".

עוד קבע בית המשפט "אין ספק שבענייננו, עצמת ניגוד העניינים שבה שרוי היה הנאשם עת פעל לקידום התכנית היתה חריפה ביותר. הקשר של הנאשם עם עזרא היה מבוסס לא רק על חברות עמוקה, אלא גם היה בו פן משמעותי של קשר כלכלי. נוכח האמור, היה על הנאשם לשמר מרחק מכל עניין הכרוך והקשור בתכנית".

"על אף האמור הנאשם פעל באופן יזום, נמרץ ומשמעותי לקדם את התכנית, הן בוועדה המקומית, הן בוועדה המחוזית, הן מול ממ"י, והן מול היועץ המשפטי לממשלה. לא ניתן לשלול את האפשרות כי פעולותיו של הנאשם לקידום התכנית באו מתוך אינטרס לקדם את העיר יהוד עליה היה הנאשם מופקד, וכי פעילותו של הנאשם בעניין זה נבעה ממניעים חיוביים. ואולם, אין לכך כל משמעות".

"הנתונים מלמדים כי כתוצאה מאישור התכנית צפויה היתה לעזרא, חברה הטוב של הנאשם, אשר סייע לו ולבני משפחתו לרכוש נכס נדל"ן, טובת הנאה גדולה ביותר. האיסור על עובד ציבור, במיוחד בדרגתו של הנאשם כראש עיר ויו"ר הוועדה המקומית, להימצא בניגוד עניינים כה חריף- מתבטא כאן במלוא עצמתו".

לאור המפורט בגזר הדין, מסתיימת ההחלטה בעניינו, "בשים לב לכלל נסיבות העניין, ההסדר הינו סביר, מאוזן, תואם את האינטרס הציבורי ואין להתערב בו".

עבודות שירות גזר דין מרמה והפרת אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד