כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפך את עורו • חביליו מייצג 'חיידר' נגד ברקת

עיריית ירושלים הפקיעה שטחים מ'חיידר' חרדי לטובת בית ספר ממלכתי-דתי • עו"ד יוסי חביליו, 'אוהב החרדים', שפרש מהעירייה, מייצג את ה..'חיידר' במאבק המתמשך

ילדי ת"ת. תמונת אילוסטרציה
ילדי ת"ת. תמונת אילוסטרציה



לראשונה מאז הפך יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי בעיריית ירושלים לעו"ד פרטי, הוא פותח חזית מול עיריית ירושלים, ודורש ממנה לפנות חלקים מבית ספר עירוני לטובת.. הציבור החרדי.

הסערה התורנית מגיעה מכיון שכונת קטמון. בשכונה קיים מבנה המשמש מספר בתי ספר. בין בתי הספר החולקים את המתחם הגדול נמצאים מספר בתי ספר חרדים - ביניהם: דרכי נועם - בית הספר החרדי והוותיק מבין כולם, שובו וממלכתי-דתי גוננים.

המבנה הוקם בשכונה לפני כ-40 שנה לטובת בית הספר החרדי דרכי נועם המנוהל על ידי הרב שלמה בוקשפן.

כיום חולקים את המבנה המוסדות המוזכרים לעיל, כך שבקומה אחת לומדים ילדי דרכי נועם ובקומה אחרת לומדים ילדי הממלכתי-דתי.

מנהל בית הספר החרדי דורש בימים אלו מהעירייה להחזיר לבית הספר שלו את כל השטחים שנלקחו ממנו לאורך השנים. מנגד, בית הספר הממלכתי-דתי לא מוכן להתפשר ולא מסכים להוציא מחזקתו אף לא כיתה אחת.

בבית הספר דרכי נועם לומדים תלמידים מגיל גן ועד כיתה ו'. רוב התלמידים בבית הספר נמנים על השכבות החלשות בירושלים, בין היתר בני העדה האתיופית והרוסית. בית הספר שייך לרשת החינוך העצמאי אך הוא נמצא באחראיות מנח"י ולא באחראיות המנהל החרדי, זאת בשל העובדה שבבית הספר נלמדים לימודי ליב"ה.

לאור ריבוי התלמידים בשנים האחרונות בבית הספר הממלכתי-דתי החליטה עיריית ירושלים להקצות חלקים מהשטח של 'דרכי נועם' ולהעבירם לבית הספר השני.

מי שמייצג את הרב בוקשפן בכל הסערה הוא עו"ד יוסי חביליו שהיה נחשב לאויב החרדים בעיר.

ביום ראשון האחרון הוא שיגר מכתב לראש העיר ולראש מנהל החינוך, דני בר גיורא בו הוא מפרט את טענותיו של המנהל החרדי וטוען כי התלמידים סובלים מאפליה וקיפוח וכי המוסד סובל מהזנחה.

לדברי חביליו בשנת 2010 דרש ברקת כי בית הספר דרכי נועם יוותר על הקומה העליונה במבנה, המאכלסת חמש כיתות גן, ועל חלק מן הקומה התחתונה, שם הופעל המטבח. חביליו מוסיף כי ראש העיר הבטיח שזו תהיה הפעם האחרונה שבה הוא דורש שטחים מדרכי נועם.

למרות ההבטחה, בשנת 2011 העירייה לקחה מבית הספר גם את אולם הספורט, ללא הסכמתו של המנהל. גם המטבח שהפעיל בית הספר דרכי נועם הועבר שנה קודם לשימוש הממלכתי דתי, והבית ספר החרדי נותר עם מטבח מצומק שאינו מתאים לצרכי התלמידים. לפני כמה ימים הוציאה העירייה צו הפסקת עיסוק למטבח מכיוון שלטענתה מדובר בקייטרינג הפועל ללא רישיון עסק כאשר בוקשפן טוען כי בידיו יש את האישורים לכך.

תגובת עיריית ירושלים

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': מספר התלמידים בבית הספר הפרטי "דרכי נועם" הולך ופוחת, כמו גם הביקוש לבית הספר. מאידך הביקוש לבית הספר הממלכתי דתי שמשרת את ילדי שכונת גוננים הולך וגדל.

בנסיבות אלה ברור כי הצדק והצורך העירוני הוא לדאוג למילוי הצרכים של ילדי השכונה, במסגרת בית הספר הממלכתי דתי. לאחרונה הורה משרד הבריאות על סגירת המטבח בבית הספר מאחר והתברר כי במקום מבושל אוכל בניגוד להוראות משרד הבריאות.

לצערה של העירייה, הנהלת בית הספר הפרטי טועה ומטעה, בסוברה כי הרכוש העירוני הינו רכושה הפרטי וכי היא יכולה לעשות בו כרצונה ובהתעלם מהוראות החוק, מהוראות משרד הבריאות ומנהלי העירייה.

העירייה תמשיך ותפעל למימוש המדיניות העירונית ויש להצטער כי הנהלת בית הספר וגורמים נוספים, מנסים לנצל את תמימות ההורים על מנת לקדם אג'נדות פרטיות שלהם שבינם לבין טובת ילדי בית הספר אין ולא כלום.העירייה תמשיך להיות מחויבת לדאוג לחינוך של כלל תלמידי העיר.

לעיריית ירושלים מדיניות ברורה בכל הנוגע להקצאת מבנים לבתי ספר ומוסדות חינוך פרטיים. הקריטריון המרכזי והעיקרי הינו מספר התלמידים במוסד החינוך וצפי הביקוש למוסד החינוכי הספציפי.

גורם חרדי בכיר בעירייה אמר עוד בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "העובדה שהנהלת בית הספר דרכי נועם בחרה לחבור לעורך הדין יוסי חביליו, מי שידוע כראש וראשון לרודפי הדת במשך שנים וכאחד שהוביל מלחמה של ממש בכל הקדוש והיקר לנו, מעידה על ניסיון לברוח מהטענות הקיימות כלפי בית הספר, למחוזות אינטרסנטיים ולא עניינים".

המכתב ששלח חביליו לברקת:









ירושלים חביליו בוקשפן עיריית ירושלים ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד