י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מנצלים תקופת מעבר"

הרבנים נגד משרד החינוך: "התערבות גסה - לא לתת דריסת רגל"

בעקבות כוונת משרד החינוך לערוך ביקורת רב מערכתית במוסדות המוכש"ר, חתמו היום רבנים מובילים על קריאה שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך • "מאחר וכל התוכנית מוכיחה כי ישנה מגמה של התערבות בוטה בתכני הלימוד וסדרי החינוך, חובה לעמוד בתוקף נגד מגמה שלילית זו"

הרבנים נגד משרד החינוך: "התערבות גסה - לא לתת דריסת רגל"
כינוס הרבנים צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: קבוצת רבנים יוצאת הערב (שני) למאבק נגד משרד החינוך בעקבות כוונה לערוך ביקרות רב מערכתית במוסדות המוכש"ר. רבנים חתמו על קריאה לראשי מסודות שלא לשתף עם המשרד פעולה ולא לתת להם דריסת רגל במוסדות.

בשני מכתבים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' ופורסמו הערב (שני) בכינוס מנהלי מוסדות בבני ברק ועליהם חתום ראש ישיבת 'חתם סופר' הגרש"א שטרן, נכתב: "מאחר וכל התוכנית של הביקורת הזאת מוכיחה על מגמה של התערבות בוטה בתכני הלימוד וסדרי החינוך, אי לכך חובה לעמוד בתוקף נגד מגמה שלילית זו ולא לתת לה יד ולא לשתף איתה פעולה".

הרב שטרן מבהיר במענה לפניית ראשי מוסדות: "החינוך שלנו, עיקר יסודו בנוי ומושתת על שמירה עקבית על הצביון הרוחני כמקובל בדינו מדור דור, בד בבד עם שליטה מוחלטת על השפעות זרות מהחוץ", לכן קבע הרב שטרן "מוטל להתאזר בגבורה ולעמוד על המשמר לא לשנות כמלוא נימה מן המסורת שקיבלנו מרבותינו וזאת התורה שבידנו לא תהיה מוחלפת".

בנוסף, בית דין צדק בביתר עילית, פנו אף הם למנהלי המוסדות בעיר וקבעו כי אין לשתף פעולה עם הביקורת, כשלטענתם מדובר "בסכנה עצומה לכל המשך החינוך הטהור של ילדינו היקרים, לכן אסור לשתף שום פעולה". כשבבית דין מבקשים "שלא לתת דריסת רגל לבקרים במוסדות החינוך ואם ביקורת זו תגיע למוסדות החינוך אנו כאחראים על החינוך בעיר נעשה ככל יכולתנו למנוע הדבר".

המאבק החל, בעקבות הודעה ששיגרו במשרד החינוך למנהלי מוסדות רבים על 'בקרה רב תחומית' שמשרד החינוך מתכוון לעשות בימים הקרובים למוסדות המוכש"ר כאשר הפער במתן התקציבים בו משרד החינוך משקיעים במוסדות הללו כשמטרתם לפגוע במוסדות המוכש"ר.

בהנהלת המוכש"ר אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "פקידים במשרד החינוך מנצלים תקופת מעבר של משרד ללא שר במשרה מלאה, ומנחילים ביקורת מקיפה על מוסדות המוכש"ר החרדי", לטענתם, "מדובר בשערורייה שאין כדוגמתה", עוד הסבירו, לא ייתכן כי בתקצוב הם לא יעמוד בהתחייבות שלהם, ויתקנו תקצוב של 50% בלבד אבל אנחנו חייבים לעמוד בהתחייבויות שלהם".

חינוך מוכש"ר משרד החינוך הגרא שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד