י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"היה לצורך הבאת קולות בלבד"

ראשי הקהילות זועמים: "החכי"ם של 'אגודה' מתעלמים"

זעם בקרב 15 ראשי קהילות ומנהלי מוסדות על חברי הכנסת של ׳אגודת ישראל׳ • על הפרק: הבירוקרטיה והסחבת של משרדי הממשלה מול המוסדות החרדים • האכזבה: "מסתבר שכל היוזמה 'לחבר את החסידויות' - הייתה לצורך הבאת קולות בלבד״ • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

ראשי הקהילות זועמים: "החכי"ם של 'אגודה' מתעלמים"
חברי אגודת ישראל צילום: באדיבות המצלם

זעם בקרב ראשי קהילות ומנהלי מוסדות על חברי הכנסת ב׳אגודת ישראל׳ לאחר שלפני כשבועיים פנו אליהם 15 מנהלי קהילות בדרישה להיפגש עם הנציגים בכנסת ולהעלות בפניהם את צרכי המוסדות החרדים, לצד דרישה להתעקש על התפקידים ולדרוש תפקידים בעמדות מפתח עבור הציבור החרדי.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי למרות העובדה שעל המכתב חתומים 15 ראשי קהילות ומנהלי מוסדות ובהם כמה מראשי הקהילות המשפיעות ביותר באגודת ישראל - חברי הכנסת טרם קבעו פגישה עימם, כאשר חלקם אף פנו שוב במהלך הימים האחרונים במטרה לקבוע פגישה שכזו, כל זאת כאשר ברקע שיחות המו"מ עם הליכוד.

אחד מראשי המוסדות החתום על המכתב אומר ל'בחדרי חרדים': "מסתבר שכל היוזמה לפני הבחירות של מועצת הקהילות, 'לחבר את החסידויות', הייתה לצורך הבאת קולות בלבד״. לדבריו, ״'ברגע האמת', כשפונים מנהלים וראשי חסידויות המונות עשרות אלפי קולות לפגישה עם חברי הכנסת של אגודת ישראל בנושא כה חשוב ליהדות החרדית, הם בוחרים להתעלם ואינם טורחים להיפגש איתנו".

כזכור, עם תחילת המו״מ שיגרו 15 ראשי מוסדות מחצרות החסידים מכתב בו הם כתבו ביקשו להביא בפני חברי הכנסת באגודת ישראל ״את המצוקה והמציאות הקשה בה אנו חיים, עמה מתמודדים, ובמקרים רבים נותרים חסרי מענה, מתוסכלים מול הציבור אותו אנו מייצגים, שאותו עמלנו להביא בבחירות".

ראשי המוסדות כתבו לחברי אגודת ישראל כי, "למרבה הצער - הציבור החרדי, מוסדות החינוך, הרשויות המקומיות, וכן תחומים קריטיים כמו דיור, סובלים ממצוקה בלתי נסבלת מול משרדי הממשלה. מחסור בכיתות, התנהלות שרירותית וחסימת תקציבים למוסדות, בירוקרטיה בלתי הגיונית כלפינו במשרדים הממשלתיים - אלו הם רק דוגמאות על קצת המזלג של מציאות קשה".

במכתב התייחסו ראשי המוסדות לקרבות המתנהלים מאחורי הקלעים סביב חלוקת התפקידים שנם כותבים כי "יש לשנות את המשוואה הנוכחית, במסגרתה אנו עומדים כעניים בפתח, סופגים מכה אחר מכה,  ונציגנו חסרי יכולת לסייע. הציבור החרדי אינו יכול להיות חסר מענה בנקודות הקריטיות ביותר לקיומנו ולעתידנו, תלוי בחסדיהם ובטוב ליבם של נציגי מפלגות אחרות".

בוויכוח מאחורי הקלעים האם לדרוש תפקידי סגני שרים במעמד שרים זוטרים או שמא סגני שרים חסרי משמעות כותבים ראשי המוסדות: "ברור, כי הפתרון הינו החזקת עמדות ותפקידים בעלי סמכות אמיתית חזקה, בתחומים הרלוונטיים לכלל הציבור החרדי"

"לכן", ציינו 15 ראשי המוסדות, ״טורדות את מנוחתנו השמועות, כביכול ישנה מחשבה להמיר תפקידים בעלי משמעות לתפקידים זוטרים, ובכך להרגיע את כולם, למעשה על חשבון הציבור".

אגודת ישראל זעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד