י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ראש בראש

גפני נגד ליברמן: "שימשיך לחלום - לא ניתן לו תשובה על הגיוס"

על רקע המשבר במו"מ הקואליציוני בשל שורת הדרישות שהציג אביגדור ליברמן, ח"כ משה גפני יוצא למתקפה חריפה נגדו ומאשים אותו כי הוא לא מבין איך מתנהלת המדינה | גפני הצהיר עוד באשר לדרישת ליברמן בנושא הגיוס "אני אומר בוודאות שלפחות על סעיף הגיוס זה לא יקרה"

גפני נגד ליברמן: "שימשיך לחלום - לא ניתן לו תשובה על הגיוס"
גפני וליברמן בועדת הכספים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שיו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן הציב אתמול בישיבת הסיעה השבועית את רשימת הדרישות שלו בהם דרש את ראשות ועדת הפנים, יו"ר דגל התורה תוקף היום (שלישי) את ליברמן ומבהיר כי יהדות התורה דרשה אף היא את ראשות ועדת הפנים.

בראיון לרשת ב' תקף גפני את ח"כ ליברמן ואמר כי, "האיש לא מבין איך מתנהלת המדינה. לא הכרנו סוג מו"מ כזה, כאילו הוא בעל הבית וצריך לתת לו תשובה חיובית, כי אם לא, אז לא תהיה ממשלה. אני אומר בוודאות שלפחות על סעיף הגיוס זה לא יקרה".

לדברי גפני, "אם הוא חושב שעם החמישה מנדטים שלו הוא ינהל את המדינה, שימשיך לחלום. מה זה הדבר הזה שהוא פתאום רוצה את ועדת הפנים, אנחנו ביקשנו את ראשות ועדת הפנים - אנחנו מבינים בזה הרבה יותר ממנו. מה הוא מבין בזה?!".

גפני אף התייחס לפרסום מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים' על דחיית פגישת המו"מ שהייתה אמורה להתקיים היום ואמר "ישיבת המו"מ נדחתה. הערב תתכנס הסיעה שלנו ולפי זה נראה איך לקבל את החלטות עם נתניהו. לא ביטלנו את הפגישה רק דחינו אותה כי יש לנו עדכונים מהפגישה אמש שלי ושל סגן השר ליצמן עם רה"מ".

כזכור, אמש הציב חבר הכנסת אביגדור ליברמן תנאים לכנסה לרוטציה ובהם עמידה בחור הגיוס ואת ועדת הפנים שהוא הבהיר כי "אם הליכוד לא יקבלו את חמשת דרישותיו -זו תהיה זכות גדולה לשרת את עם ישראל באופוזיציה".

בדבריו הכחיש ליברמן את הדיווחים סביב פשרה על חוק הגיוס, לפיה היעדים יקבעו על ידי הממשלה ולא בבסיס החוק. לטענתו, "שמעתי שמחכים לרבי מגור - מבחינתנו אין שום שינוי, אנחנו מבחינתנו דורשים את החוק כמו שזה, כולל כל הפסיקים והנקודות בו, לא נסכים לפחות מזה. כמו שהחוק אושר בקריאה ראשונה, כך הוא צריך לעבור בקריאה שניה ושלישית. אני מאד מסופק אם בג"ץ ייתן עוד דחייה, בסוף יולי פג הדחייה שנתן בג"ץ ואני מאוד מסופק אם בג"ץ ייתן עוד דחייה לגבי חוק הגיוס".

ליברמן התייחס לדיווח על פשרה אפשרית שאמר, "זה לרוקן את החוק מתוכן, אי אפשר לעשות פשרה על פשרה. את החוק הזה הבאנו אחרי הידברות עם כל הגורמים בעולם החרדי. לעשות עוד פשרה - זה לא עושה שכל. אי אפשר לשנות סיכומים כי לחרדים יש יותר ח"כים. לא נסכים לשנות אפילו פסיק אחד".

משה גפני אביגדור ליברמן משבר חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד