י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רוחות של מלחמה

איראן: המנהיג העליון חמינאי מנסה להרגיע

לאחר שהיום (שלישי) צייץ בחשבון הטוויטר שלו יועצו של הנשיא רוחני: "אם רצית עסקה טובה יותר, זה נראה שתקבל מלחמה", כשבדבריו הוא מתייחס לנשיא ארצות הברית. הערב אומר המנהיג העליון של איראן, כי פניהם לא למלחמה

איראן: המנהיג העליון חמינאי מנסה להרגיע
האייתולה עלי חמינאי צילום: מתוך הטוויטר שלו

המנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי, אמר הערב כי טהרן אינה מעוניינת במלחמה עם ארה"ב.

את הדברים הוא אומר עקב המתיחות הגוברת בין שני המנהיגים, לאחר שאיראן הודיעה כי לא תיישם את חלקה בהסכם הגרעין, ותוכניות הטילים שלה.

חמינאי אמר כי הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תנהל משא ומתן עם ארצות הברית על עסקה גרעינית נוספת.

"לא תהיה מלחמה, האומה האיראנית בחרה בדרך ההתנגדות, אבל אנחנו לא מחפשים מלחמה, וגם לא ארצות הברית, הם יודעים שזה לא האינטרס שלהם". כך חמינאי.

כזכור, הנשיא דונלד טראמפ פרש לפני שנה מהעסקה הגרעינית בין איראן לבין המעצמות. במה שהוא כינה "עסקה מבישה".

דבריו של חמינאי מגיעים לאחר דבריו של חוסאם אדין אשנא, מי שמכהן כיועצו של נשיא איראן רוחאני למדיניות חוץ. הוא צייץ אחר הצהריים בחשבון הטוויטר שלו נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכתב "אם רצית עסקה טובה יותר, זה נראה שתקבל מלחמה, זה מה שקורה שאתה מקשיב לאיש עם השפם, בהצלחה בבחירות הקרובות 2020".

האיש עם השפם הוא היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, ג'ון בולטון, מי שתמיד נמצא בעד ישראל בכל מצב, ונחשב בעיני רבים כאיש הימין הקיצוני בארצו ועקב כך הוא אינו אהוד במיוחד על ידי האיראנים.

האיום של הבכיר האיראני שנמצא במעגל הקרוב לנשיא, העלה חשש לעליה בהסלמה הנוכחית בין ארצות הברית לאיראן, ההסלמה החלה לפני כשנה, לאחר שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין, והנשיא הטיל סנקציות כלכליות כבדות על איראן וזאת בשל פעילותה הצבאית של איראן במזרח התיכון, ובעיקר בגלל מעורבת איראן במלחמה בסוריה.

דונאלד טראמפ ג'ון בולטון האיתוללה עלי חמינאי רוחאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד