י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד בלעדי

מאבק הכשרות מחריף: "הרס גמור של הרבנות"

בעקבות ניסיון ההתערבות של בג"צ בתחום הכשרות, כאשר רצונו הוא להקים גוף של כמה תאגידי כשרות, שיפעילו את המשגיחים באזורים שונים ברחבי הארץ ויעקפו את סמכותו של הרב המקומי, התאספו אתמול (שני) לכינוס, עשרות רבנים ובראשם רבה הראשי לירושלים, הגר"ש עמאר

מאבק הכשרות מחריף: "הרס גמור של הרבנות"
הגר"ש עמאר בכינוס צילום: באדיבות המצלם

בצל שיחות המו"מ ובעוד שנושא חוק הכשרות נמצא על שולחן הדיונים כשבג"ץ ביקש לתקן את החקיקה כך שלא יהיה קשר ישיר בין המשגיח למושגח - עשרות רבנים התכנסו וזעקו על ההצעה אותם מנסים לקדם לפיו מערך הכשרות יהיה תחת תאגיד כשרות אזורי שלא כפוף לרבנות הראשית.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תוכן המפגש בו כאמור השתתפו אתמול רבנים מכל רחבי הארץ ובהם רבני ערים, רבנים אזוריים ורבני מושבים ויישובים ובמהלכו דנו בנוסח של הצעת חוק שהגיעה לידיהם לפיו עלתה הצעה בשיחות המו"מ, להקים כמה תאגידי כשרות שיפעילו את המשגיחים באזורים שונים.

את הכנס פתח הרה"ג יוסף שלוש הרב האזורי דרום השרון ויו"ר ארגון הרבנים בהתיישבות והסביר לנוכחים את הבעייתיות בהקמת גופי כשרות, שלטענתו מדובר במהלך שייקח את סמכות הכשרות מידי הרבנים ויעבירה לפקידי התאגיד, כשהוא מפרט את הנזק בקביעת זהות המשגיחים ושיבוצם שלא על ידי הרב המקומי, ופיטורי המשגיח יביאו להשפלת הרב המקומי, וכן, הוא לא זה שיקבע את ההוראות ההלכתיות.

במהלך הכינוס, העלו רבנים נוספים את הסכנה מהעברת הסמכויות שנמצאות כיום בידי הרבנות הראשית. את המסע המרכזי העביר רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר שאמר כי "מאז שראיתי את הצעת החוק היה לי צער ולא היתה לי מנוחה, לא יום ולא לילה". הרב תהה, "איך עולה על הדעת לעשות את החוק הזה, והרי מדובר באנשים חכמים, ובהצעת חוק זו פורצים את הכל, ושוברים את כל הכלים".

"רק הרבנים צריכים לתת את הכשרות", הבהיר הרב שאמר עוד כי "אני בטוח שאם היו מביאים את השאלה לגדולי תורה לא היו אומרים כן חלילה, ההצעה הזו היא הרס גמור של הרבנות, לא היה חוק מסוכן כמו החוק הזה, זו עקירת הדת, אני מודיע כאן לרבנים לא לפחד, וחייבים למסור נפשינו". הרב הוסיף ואמר כי "המטרה היא שרוצים לחסל את הרבנות, ואם חלילה וחס יעשו את הדבר הזה, או חלקים ממנו, זה יהיה סוף וקץ לרבנות, סוף וקץ לכשרות".

בסוף הכינוס הוחלט להתנגד לתאגידי הכשרות בכל צורה שתהיה. ובכדי לקיים את החלטת הבג"ץ, או שהרבנים ידאגו לחברות במקומותיהם ועדיף מכך שהמשגיחים יהיו במועצות הדתיות במשק סגור, או חוק עוקף בג"ץ. כמו"כ דובר על חשיבותם של הנציגים החרדים בכנסת, שיעמדו על המשמר שלא לתת יד לניסיון הפגיעה ברבנות.

הגר''ש עמאר הרב שלוש הרבנות הראשית תעודת כשרות משגיח כשרות כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד