י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מקצוע: רבי"

נחשף הפספורט של הרבי זצ"ל: בכמה יימכר?

כמה הייתן משלמים כדי שהפספורט בו אחזו ידיו הקדושות של הרבי מסאטמר זצ"ל, יהיה רכושכם? היום יוצע הפריט הזה למכירה במחיר התחלתי רב, כאשר אין לדעת באיזה מחיר הוא יימכר בסוף | בפספורט מתועדים פרטיו האישיים של הרבי וכן חתימות בכתב ידו וגם, שתי נסיעות שעשה לארץ ישראל דרך מדינות רבות 

נחשף הפספורט של הרבי זצ"ל: בכמה יימכר?
הפספורט של הרבי מסאטמר זצ"ל צילום: בית המכירות הפומביות 'קדם'

בימים האחרונים נחשפה תעודת פספורט אמריקאית, עם תמונתו וחתימת יד קדשו של האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' טייטלבוים זצ"ל מסאטמר. הפספורט, שהונפק בוושינגטון, ב-21 במאי 1952, כולל תיעוד שתי נסיעותיו לארץ ישראל דרך מדינות אירופה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפספורט יועמד למכירה היום (רביעי) בבית המכירות הפומביות 'קדם' בירושלים במחיר פתיחה של לא פחות מ-50,000 דולר.אחד העמודים. באדיבות: בית המכירות 'קדם'

בעמוד השלישי בפספורט מופיעים סימנים ופרטים מזהים של האדמו"ר בעל הדרכון - ארץ מוצא: רומניה, תאריך לידה: 13 בינואר 1887, מקצוע: רבי. וכן גובה, צבע שיער וצבע עיניים. בתחתית העמוד מופיעה חתימת האדמו"ר בכתב-ידו (באנגלית). בעמוד הרביעי מופיעה תמונת דיוקנו של האדמו"ר, עליה הטבעת חותמת של מחלקת המדינה של ארה"ב, ובשוליה, חתימה נוספת של האדמו"ר בכתב-ידו.

בדפי הדרכון מופיעות שתי אשרות כניסה למדינת ישראל, עם מילוי בכתב-יד, וחותמות רבות. מן החותמות ניתן ללמוד על שני מסעותיו של האדמו"ר לארץ ישראל והמקומות בהם ביקר בדרכו.

בשנת תשי"א נבחר האדמו"ר מסאטמר לכהן בתפקיד הסמלי של נשיא העדה החרדית בירושלים, אף כי התגורר בחוץ לארץ, תוך סיכום שיבקר בארץ ישראל אחת לשלוש שנים. הוא לא מימש את ההסכם במלואו אך ביקר בישראל ארבע פעמים, בשנת תשי"ב, תשט"ו, תשי"ט ותשכ"ה. בפספורט מתועדות נסיעותיו הראשונות.

במסעו הראשון של האדמו"ר מסאטמר לארץ ישראל הוא עבר דרך מדינות וערי אירופה: שרבור (צרפת), בריסל (בלגיה), באזל וקיאסו (שווייץ), בארי (איטליה) ופיראוס (יוון). בחזרתו לארה"ב עבר דרך: נאפולי, ברדונקיה (איטליה), דובר וסאות'המפטון (אנגליה). באחד הדפים מופיע רישום בכתב-יד (עם חותמת בית המכס בחיפה), בו נכתב כי האדמו"ר נושא עמו ספר תורה קטן.

במסעו השני עבר דרך מדינות וערי אירופה: סאות'המפטון, דובר (אנגליה), פריז (צרפת), שווייץ, ונציה (איטליה), פיראוס (יוון). בחזרתו לארה"ב: פיראוס, נאפולי, גנואה, ברנרו (איטליה), זלצבורג (אוסטריה) וצרפת.

פספורט בית המכירות קדם מכירה פומבית דברי יואל הרבי מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד