ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חקיקה מבישה נגד מצות הדת

השליח המיוחד של טראמפ ריגש את הרבנים

כשהוא נרגש מאוד אמר  אלן קאר "כבוד הרבנים, בואו נצעד יחד, כתף אל כתף. נלחם באתגרים מול האויב מחוץ ומבית כדי שנוכל לבנות יחד עתיד יהודי. עתיד של תורה". שיעורים בהלכה במושב מיוחד בנושא הגיור ע"י אורח הכבוד חבר מועצג"ת וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן ורבנים נוספים

השליח המיוחד של טראמפ ריגש את הרבנים
ועידת רבני אירופה היום השני צילום: אלי איטקין

"תנועות הימין הקיצוני, התנועה האנטי-ישראלית הקיצונית, השמאלנית, האסלאם הרדיקלי. תנועות שיש להן מה לשנוא זו את זו הרבה יותר ממה שהן שונאות כל דבר אחר אך מאוחדות עם המחלה העתיקה הזו של האנושות; אנטישמיות. יש את החקיקה המבישה נגד שחיטה ואת הדיבורים על חקיקה שתאסור ברית מילה. אגיד לכם מה זה, מדובר בלא אחר מאשר גירוש כפוי של הקהילה היהודית ממדינה שמאמצת את החקיקה הזו. במשפט אחד זהו גירוש כפוי וזה בלתי נסבל". – כך כשהוא נרגש ולעיתים נשנק הצהיר השגריר המיוחד למעקב ומלחמה באנטישמיות של הממשל האמריקני מר אילן קאר בפני מאות הרבנים וראשי הארגונים היהודיים משתתפי 'ועידת רבני אירופה' המתכנסת זה היום השני באנטוורפן שבבלגיה.

קאר שמונה לתפקיד המיוחד ונשלח במיוחד לכינוס הועידה ע"י נשיא ארה"ב דונלנד טאמפ אמר; 'כבוד הרבנים, בואו נצעד יחד, כתף אל כתף. בואו נלחם באתגרים אלה. האתגרים מול האויב מבחוץ, והאתגרים מבפנים כדי שנוכל לבנות יחד עתיד יהודי. עתיד של תורה, עתיד של מסורת, עתיד של זהות יהודית. עתיד של אלוקות, עתיד של אחדות עם ישראל ואהבת ישראל. כדי שנוכל לקיים 'לתקן עולם במלכות ש-די'. בתום דבריו קמו כל המשתתפים והריעו לו ולנשיאה של ארה"ב ממושכות.

יומו השני של כינוס הועידה נפתח בשיעור הדף היומי שנמסר ע"י רבה של שטרסבורג הרב אברהם ווייל כשלאחריו נשא דברי ברכה הרב יחיאל וסרמן ראש המרכז לשירותים רוחניים בגולה המלווה את 'ועידת רבני אירופה' עשרות שנים; 'בפרספקטיבה היסטורית ובראיה ארוכת טווח אני יכול לקבוע בענווה; זכתה 'ועידת רבני אירופה', וביתר שאת ויתר עוז בהנהגת נשיאה הנערץ הרב פנחס גולדשמידט, לקבע כי הנהגת הקהילות הינה עפ"י ההלכה והמסורת הנהוגה מדור דור ע"י מנהיגות אורתודוקסית. היום קהילות יהודי אירופה מונהגות על טהרת הקודש החינוך והמסורת ללא כל פשרות, כאשר השיח הוא יהדות באהבה וכך הצליחו להנחילה בלבבות'.

את המושב הרביעי הקדישה הועידה לנושא הגיור כאשר בראשות מושב זה עמד המנהל הרבני של הועידה ראש ישיבת 'תורת חיים' וחבר בד"ץ מוסקבה הגאון רבי משה לבל. בשיעור תורני מכונן שנשא הגאון רבי פנחס גולדשמידט הקיף נשיא הועידה רב ואב"ד מוסקבה את נושא 'מחאת הגר' בעקבות מקרה של גר שרצה למחות על גיורו שנים רבות לאחר שהגדיל, באמתלא שלא סיפרו לו מעולם שהתגייר. שיעור הלכה למעשה עם ניחוח ישיבתי בנושא 'גיורי קטינים' נשא אורח הכבוד של הועידה ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן שליט"א.

שיעורים מרתקים במיוחד נשא גאב"ד 'דרכי תורה' הגאון רבי אשר וויס כאשר כמבוא לשיעורים אלה הציגו רבנים ואנשי רפואה ומדע ובהם; פרופ' שמחה יגל ד"ר דידייר טוביה ויואל קניקסברג, תצוגה מרשימה מחקרים ופריצות דרך מדעיים היוצרים בעיות הלכתיות קשות שהקידמה הביאה להכרעת בית המדרש. לאחר מכן נשא ונתן בהלכה בשאלות הנוגעות למעשה בקהילות הקודש באירופה. בראשות מושבים אלה ישבו; רבה של בלגיה ונציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי. רב קהילת 'שער השמיים' בלונדון הרב יוסף דוויק וסגן נשיא הועידה יועצו המיוחד של רבה של צרפת הרב משה לוין.

גאב"ד 'דרכי תורה' קבע בנחרצות במהלך שיעורו כי 'חובה על הורים לחסן את ילדיהם בחיסון המשולש ללא כל היסוס - אינני יכול לרדת לסוף דעתם של המתנגדים כאשר כל נימוק הלכתי רפואי סביר מאשר כי יש לקחת את החיסונים הללו ומי שאינו מחסן את ילדיו והסביבה גורם לחילול השם ומערכת חינוך רשאית לנקוט בסנקציות כלפי ילדים שהוריהם אינם מחסנים אותם. הייתי אורח כינוס רבנים ורופאים בניו יורק ונוכחתי כי אי חיסון הילדים גורם לחילול ה' של ממש. הם שאינם יהודים מביטים ביהודים החרדים שאינם מחסנים את ילדיהם בתמהון ובכעס. מה הם חושבים עליהם שהם מוכנים לסכן את ילדיהם ואת כל הסביבה עבור מה!?.

דברי הגות מרתקים על נושא 'כלי חדש מלא ישן – שילוב ערכי הנצח בעולם החולף' נשא רבה של בריטניה נשיא עמית של הועידה הרב אפרים מירביס. יו"ר המושב היה הרב יונתן נחום גוטנטאג רב קהילת 'וויטפילד' במנצ'סטר. הרב מירביס קרא לשתף פעולה בנושאים שונים עם ה'יונייטד סינגוג' ו'להתאים את הנגישות שלנו הרבנים לדור הצעיר את התורה והמצוות ובית הכנסת מבלי לותר על קוצו של יוד בכלים של היום ובדרכים'.

יו"ר הועדה המתמדת אב"ד בביה"ד לונדון הנחה פורום מיוחד של שאלות ותשובות בהלכה השקפה ומנהיגות בהשתתפות ערה של מאות מהמשתתפים. בראשות המושב הייחודי הזה עמד רבה של אודסה הרב שלמה בקשט.

סדנא ייחודית ומועילה במיוחד עם עשרות מהרבנים הפעיל הרב דוד חזן ראש 'מכון דעת' מישראל שהגה תוכנית יעילה מאוד בשיטה הייחודית של ריסטרט למנהיגות להעצמת רבנים ואישי ציבור. השיטה תופסת תאוצה ומביאה תוצאות והצלחה בשטח בקרב רבנים חשובים בארץ ובעולם.

ועידת רבני אירופה רבנים דונלד טראמפ הרב פנחס גולדשמיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד