י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מפקד משמרות המהפכה

הסלמה: "אנחנו על סף עימות נרחב עם האויב"

בניגוד לנסיון ההרגעה ששיגר אמש (שלישי) המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כשאמר כי מדינתנו אינה מעוניינת במלחמה. היום שולח מפקד משמרות המהפכה מסר מאיים לעבר ארצות הברית • "איראן עומדת בפני רגע מכריע בהיסטוריה של הרפובליקה האיסלאמית, בעקבות לחץ האויב"

הסלמה: "אנחנו על סף עימות נרחב עם האויב"
חוסיין סלאמי צילום: רויטרס

על רקע המתיחות עם ארה"ב, אמר מפקד משמרות המהפכה שמונה רק לפני כחודש, כי "איראן עומדת בפני רגע מכריע בהיסטוריה של הרפובליקה האיסלאמית, בעקבות לחץ האויב". גם שר ההגנה האיראני שיגר הבוקר איום דומה, והתרברב שאיראן "תביס את הברית האמריקנית-ציונית".

הם מצטרפים לחוסאם אדין אשנא, מי שמכהן כיועצו של נשיא איראן רוחאני למדיניות חוץ. שצייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכתב "אם רצית עסקה טובה יותר, זה נראה שתקבל מלחמה, זה מה שקורה שאתה מקשיב לאיש עם השפם, בהצלחה בבחירות הקרובות 2020".

האיש עם השפם הוא היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, ג'ון בולטון, מי שתמיד נמצא בעד ישראל בכל מצב, ונחשב בעיני רבים כאיש ימני אפילו קיצוני, והאיראנים לא ממש אוהבים אותו.

האיום של הבכיר האיראני שנמצא במעגל הקרוב לנשיא, מעלה חשש להסלמה נוספת בין ארצות הברית לאיראן, ההסלמה החלה לפני כשנה, לאחר שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין, והנשיא הטיל סנקציות כלכליות כבדות על איראן וזאת בשל פעילותה הצבאית של איראן במזרח התיכון, ובעיקר בגלל מעורבת איראן במלחמה בסוריה.

לאחר מצעד האיומים, המנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי, הרגיע אתמול כי טהרן אינה רוצה מלחמה עם ארה"ב, למרות המתיחות הגוברת בין שני המנהיגים, לאחר שאיראן הודיעה כי לא תיישם את חלקה בהסכם הגרעין, ותוכניות הטילים שלה.

חמינאי אמר כי הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תנהל משא ומתן עם ארצות הברית על עסקה גרעינית נוספת.

"לא תהיה מלחמה, האומה האיראנית בחרה בדרך ההתנגדות, אבל אנחנו לא מחפשים מלחמה, וגם לא ארצות הברית, הם יודעים שזה לא האינטרס שלהם". כך חמינאי.

כזכור הנשיא דונלד טראמפ פרש לפני שנה מהעסקה הגרעינית בין איראן לבין המעצמות. במה שהוא כינה "עסקה מבישה".

האיום של הבכיר האיראני שנמצא במעגל הקרוב לנשיא, העלה חשש לעליה בהסלמה הנוכחית בין ארצות הברית לאיראן, ההסלמה החלה לפני כשנה, לאחר שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין, והנשיא הטיל סנקציות כלכליות כבדות על איראן וזאת בשל פעילותה הצבאית של איראן במזרח התיכון, ובעיקר בגלל מעורבת איראן במלחמה בסוריה.

איראן משמרות המהפכה עלי חמינאי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד